Bezpečnosť elektrických áut vyvoláva stále veľa otáznikov. Ich Achillovou pätou sa zdajú byť práve trakčné batérie, ktoré sú citlivé nielen na zmeny vonkajšej teploty, ale najmä na mechanické poškodenie, pri ktorom môže dôjsť k porušeniu ich vnútornej štruktúry. Následkom toho v nich môže dôjsť ku skratu a následnému horeniu. Svoje by o tom pravdepodobne vedeli porozprávať aj hasiči, ktorí musia na hasenie elektrických áut používať úplne nové technológie. Je tu však aj riziko následného požiaru, preto musí byť elektrické auto pri podozrení na poškodenie batérie umiestnené v „karanténe“, kde sa určitý čas sleduje teplota jeho batérie.

Batérie vozíme v extrémne odolnom vodotesnom puzdre

„Naše elektrické vozidlá sú z hľadiska bezpečnosti pri nehodách na rovnakej úrovni ako modely so spaľovacím motorom,“ hovorí vo svojom vyhlásení Škoda Auto. Podľa jej expertov dochádza k požiarom elektromobilov pri nehode len veľmi zriedka, na zahorenie batérie totiž často nestačí ani veľmi prudký náraz. K vznieteniu batériových článkov vraj môže dôjsť len vo veľmi nepravdepodobnom prípade poškodenia alebo deformácie zásobníka energie. Škoda Enyaq iV si ho vozí ukrytý v podvozku špeciálne skonštruovanom tak, aby bol extrémne pevný a odolný voči nárazom (aj v prípade silného bočného nárazu). Batériové články sú údajne veľmi dobre chránené aj proti preťaženiu počas nehody. „Sofistikovaná bezpečnostná technika s ochrannými relé a mnohými senzormi zabezpečuje, že riziko elektrického alebo tepelného preťaženia je minimálne. Teplota, stav nabitia a ďalšie parametre batérie pohonu sú neustále monitorované. Navyše je vysokonapäťový systém konštruovaný aj z hľadiska vlastnej bezpečnosti: v prípade poruchy alebo nehody sa elektrické komponenty počas milisekúnd odpoja od batérie, takže v nej už nie sú pod napätím a cestujúci sú v bezpečí,“ uvádza sa ďalej v stanovisku mladoboleslavskej automobilky. Ich slová navyše potvrdilo aj niekoľko nezávislých testov, vrátane Euro NCAP.

zdroj: Škoda Auto