Tvrdenie, že zo Sandera bude konkurencia zúfalá, je možno trochu pritiahnuté za vlasy či odvážne, faktom však je, že bude ostatným kradnúť predaje a zaručene uberie z trhového koláča viac, než sa konkurencii bude páčiť. Ono v podstate až tak veľa konkurentov nemá, stále totiž razí vlastnú teóriu skromnosti a úprimnosti, ktorá dnešnej samoľúbej automobilovej produkcii často chýba. Už to však nie je taká „socka“, než v minulosti, šetrenie maskuje účinnejšie a ponúka aj výbavu, o ktorej mohla Dacia kedysi len snívať. Takže poďme najskôr na cenníky. Už z nich je pekne vidieť, že Dacia tlačí na svoje ďalšie eso v rukáve – na pohon LPG. Cenu LPG verzií znova vyrovnala s rovnako motorizovanými benzínovými verziami, dáva si len podmienku značkového financovania (takže vás trochu „obtiahne“ pri splácaní). Lenže ak nemáte hotovosť či z nejakého dôvodu nechcete dať všetky peniaze na drevo, nemáte o čom rozmýšľať.

Cenník Dacia Sandero 2021

Cenník Dacia Sandero Stepway 2021

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Na vlastnej koži

Nejdem tu znova opisovať celé Sandero, mal som však možnosť stráviť za jeho volantom pár prvých kilometrov, a tak vám tu na autentických fotografiách z môjho mobilného telefónu ukážem niekoľko detailov, ktoré ma zaujali a možno ste ich nikde inde nevideli. Poďme na to.

Páči sa mi použitie drahých "zamatových" tesnení na dverách. Na niečo podobné mohla Dacia kedysi zabudnúť, predchádzajúce Sandero nemalo na dverách dokonca žiadne tesnenie (bolo iba na ráme karosérie).

Na ráme je teraz ďalšie, navyše dosť masívne tesnenie. Vidieť, že si Dacia dala záležať.

Utesnené sú teraz už aj vonkajšie hrany dverí.

Najvyššie výbavy ponúkajú mäkké čalúnenie lakťových opierok. Paradoxne je príjemnejšie a bohatšie čalúnené, než pri väčšine kompaktov.

Lacnejšie verzie zostávajú pri typickom tvrdom plaste. Páči sa mi, že Dacia konečne zakryla hlavu skrutky, ktorá je na dne priehlbiny pre zatváranie dverí. Detail, ale hovorí za veľa.

Turbodúchadlo trojvalca 1.0 TCe je tepelnými štítmi "obalené" z každej strany. Nesála tak na elektrické komponenty v jeho okolí teplo, ktoré ich časo poškodzuje (motor 1.2 TSI by o tom vedel rozprávať).

Keďže má auto stop-štart systém a "inteligentný" alternátor, potrebuje akumulátor typu EFB (v tomto prípade s kapacitou až 60 Ah, kedysi takýmto motorom bežne stačila kapacita 42 Ah).

Štítky v motorovom priestore prezrádzajú, že sa Dacia teraz kamaráti s Castrolom (doteraz Elf).

Testované "francúzske" Dacie jazdili na výborných pneumatikách Continental WinterContact TS 860 (R 15 a R 16).

Škoda lakovanej nakladacej hrany v kufri. Poškriabe sa. Chcelo by to obložiť ju plastovou ochranou.

Náradie a zdvihák sú v kufri uložené za zadnými blatníkmi. Lacné, ale v podstate to ničomu nevadí.

Testované kusy mali pod podlahou rezervu. Nie je však štandardom, musíte za ňu priplatiť 150 eur.

Zadné tlmiče sú v ideálnej polohe (ich spodný úchyt je takmer v osi zadného kolesa). Aj preto má Sandero veľmi slušné jazdné vlastnosti.

Žiadna časť výfuku netrčí pod autom, takže Sanderu v ľahšom teréne nehrozí fatálne poškodenie. Zaujímavosťou je výfuk končiaci už pred zadným kolesom.

Ovládanie "vzduchotechniky" základnej verzie ukazuje, ako jednoducho a funkčne sa aj dnes veci dajú robiť.

Aj Sandero pomaly nabieha na taktiku prehusťovania pneumatík (z dôvodu ekológie). Doteraz mu stačili tlaky 2,2/2,1).

Vnútorné blatníky sú stále chránené poriadnou vrstvou "plastisolu".

Pekne tvarované puklice lacnejších verzií držia prichytené jednou zo štyroch skrutiek. Nemali by sa preto tak kradnúť, ako kedysi značkové puklice z prvých Fabií.

Stop-štart systém sa dá pohotovo vypnúť tlačidlom na stredovej konzole.