Keď k nám dorazila správa od BMW o vlaňajších predajoch nových áut, chcel som ju len preskočiť. Po pár vetách som ale usúdil, že by mohla byť zaujímavá aj pre vás. Bavorský koncern predal v minulom roku na Slovensku celkovo 2329 áut, z toho 136 kusov Mini.

Najpredávanejším BMW na Slovensku je....

O niečo zaujímavejšie sú však ďalšie čísla. Prvým zaujímavým bodom je najpredávanejší model, ktorým sa na Slovensku stala (možno pre niekoho prekvapivo) X5. Samozrejme netvrdím, že BMW neoslovuje predovšetkým luxusnejšie orientovanú klientelu, ale tento automobil je po X7 (a spoločne s X6) prakticky najdrahším SUV, ktoré si u tejto značky môžete kúpiť. Na druhom mieste skončila menšia X3, tretie miesto patrí X1, štvrtá je X6 a päticu uzatvára X7. Až po nich nasleduje „pätka“ a „trojka“, teda niekdajšie najdôležitejšie piliere mníchovskej firmy.

Najpredávanejším bavorským strojom je na Slovensku veľké SUV X5.

Rovnako z pohľadu „eMkových“ modelov skončili na vrchole BMW X5 M a X6 M, teda žiadna M5 či M3/M4 (aj keď je pravda, že minulý rok prišlo k výmene generácii, preto tento rok môže dopadnúť inak).

BMW X5 a X6, najpredávanejšie vozidlá značky u nás.

Manuál nehľadajte ani v slovenských M3/M4

Asi najzaujímavejším údajom v tlačovej správe je informácia o predaj len 21 BMW s manuálnou prevodovkou, čo predstavuje len 0,9 percenta celkovo registrovaných áut s modrobielym logom na kapote. A je interesantné, že tieto čísla nijako zásadne neovplyvnili ani modely M3 a M4. Ak vás to zaujíma, manuál nebol ani v jednom jedinom aute, aj keď si práve najostrejšiu „trojku“ i „štvorku“ s tromi pedálmi stále objednať môžete. Samozrejme je nutné brať do úvahy, že sa M3 a M4 na trhu ešte len zabývali, takže rok 2022 môže vyzerať inak.

Ani nové M3 a M4 zatiaľ u nás nepomohli so štatistikou predaných áut s manuálom.

Nafta stále vyhráva

Aj keď v obecnej rovine naftové motory svoje pozície v Európe stále strácajú, Slovensko ukazuje, že nie všade. Až 61 percent predaných BMW malo totiž pod prednou kapotou diesel. Pre benzín sa rozhodlo zhruba 36 percent vodičov a o čistú elektriku prejavilo záujem o niečo viac ako 2 percentá zákazníkov. 

O tom, že xDrive hral dôležitú úlohu v slovenských predajoch, ani na chvíľu nepochybujte. Malo ho viac ako 90 percent vozidiel, zvyšok si rozdelil zadný a predný pohon. Čo z toho vyplýva? Že typické nové BMW na našich cestách je naftové SUV s automatom a pohonom všetkých kolies.

Zdroj: BMW