Netvrdíme, že vyzerá dokonalo. Nerealizovaný Phaeton z roku 2016 by v prípade úspešného spustenia výroby nepochybne mnohým pripadal príliš opulentný a iní by celkom iste kritizovali (na luxusnú limuzínu) jeho málo prestížne logo, ako sa to stalo aj jeho predchodcovi. Ale vyzerá majestátne a nedá sa mu uprieť ani istá dávka elegancie, ktorá vizuálne pripomína súdobé Audi A8.

Mohla to byť určite zaujímavá alternatíva BMW 7, Mercedesu triedy S a tiež konkurencia spomínanému koncernovému súrodencovi, tým skôr, akú techniku pre tento model konštruktéri pripravili.

Ako uvádza nemecký Auto Motor und Sport, ktorý oslovil svoje zdroje vo Wolfsburgu, pre Phaeton už boli pripravené aj konkrétne motory. Jeho základy spočívali na modulárnej platforme MLB s pozdĺžne uloženými pohonnými jednotkami, pričom vrcholom mal byť šesťlitrový dvanásťvalec do W s výkonom 612 koní, ktorý bol donedávna montovaný do Audi.

Okrem toho mal byť zákazníkom dostupný vidlicový osemvalec TDI s výkonom 408 koní, V6 TSI naladená na 340 koní, menší trojlitrový naftový šesťvalec disponujúci 286 koňmi a nakoniec i plug-in hybrid s výkonom 455 koní. Práve benzín-elektrický model mal dokonca využívať indukčné nabíjanie prídavného akumulátora, aby sa majiteľ nemusel zdržovať pripájaním auta do zásuvky.

Tým však zoznam pozoruhodných technických riešení len začína. Phaeton mal mať špeciálnu klimatizáciu a ventiláciu vybavenú komplexným filtračným systémom, pričom tento prvok výbavy bol chystaný predovšetkým pre čínsku klientelu.

Zadné okná boli vybavené elektro-chromatickými sklami, ktoré mohli stmavnúť stlačením príslušného tlačidla a vodičovi mal zase pomáhať asistent čítajúci semafory, aby na ne pri zastavení v križovatke nemusel pozerať. Farbu by mu indikoval konkrétny displej. Mimochodom, všimnite si ten fazetový zábrus bezrámového vnútorného spätného zrkadla.

Veľký zakrivený displej sa nakoniec objavil až vo VW Touareg v roku 2018.

Výlučne len v prevedení Lang

V porovnaní s prvou generáciou Phaetonu malo by jeho druhé vydanie v predaji len s natiahnutým rázvorom, takže karoséria bola dlhá až 5,3 metra. Volkswagen tým chcel dať najavo, že sa zaujíma predovšetkým o trhy, kde je normálne využívať služby vlastného vodiča, teda hlavne v Číne alebo Južnej Kórei, Nemci ale mali v pláne tiež návrat do Spojených štátov (predaj pôvodného auta bol v USA zastavený v roku 2006 po nepresvedčivých obchodných výsledkoch).

Produkcia veľkého VW mala opäť prebiehať v Transparent Factory, teda v „priehľadnej továrni“ v Drážďanoch, ktorú navrhol nemecký architekt Gunter Henn. Veľa šťastia Volkswagenu nepriniesla, odhaduje sa, že každý predaný Phaeton musel byť dotovaný čiastkou 28 tisíc eur, a aby závod nebol stratový ešte viac, koncern na túto linku premiestnil výrobu Bentley Flying Spur.

Aby do interiéru "nevbehol" cyklista či iné auto, elektronika nedovolila otvoriť dvere, ak sa zozadu niečo približovalo.

Ako sme spomínali už minule, pripravovanému Phaetonu podľa všetkého skutočne zlomila väzy aféra Dieselgate, aj keď svoj podiel má na tom i malý záujem o pôvodné auto. Brzdu podľa AMS nakoniec zatiahol vtedajší generálny riaditeľ VW Matthias Müller, takže dnes budeme môcť funkčné auto na fotografiách obdivovať už len v múzeu alebo na fotkách.

Ako sme spomínali už minule, pripravovanému Phaetonu podľa všetkého skutočne zlomila väzy aféra Dieselgate, aj keď svoj podiel má na tom i malý záujem o pôvodné auto. Brzdu podľa AMS nakoniec zatiahol vtedajší generálny riaditeľ VW Matthias Müller, takže dnes budeme môcť funkčné auto na fotografiách obdivovať už len v múzeu alebo na fotkách.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov