Bližšie k realite

Hovorí o tom aj Lamborghini. Ich atmosférické motory splnia nadchádzajúce emisné limity ľahšie, ako prepĺňané agregáty. Navyše, emisné testy doplnili skutočné výsledky merania z reálnej premávky RDE (Real Driving Emissions). Pre novo uvedené autá je WLTP metodika platná od septembra 2017. Pre všetky predávané autá bude platiť od septembra tohto roka. Logicky, namerané hodnoty emisií sa zvýšia. A to najmä pri malých downsizingových turbomotoroch....

Obroda neprepĺňaných motorov?

Prejdime však do inej výkonovej ligy. Šéf vývoja Riccardo Bettini hovorí, že veľkých atmosfér sa nevzdajú. Pre motoring.com.au uviedol zistenie, že v reálnych skúškach ich atmosférické motory dosiahnu nižšiu spotrebu, pretože prosto fungujú lepšie. 

„Čakajú nás nové výzvy. Tiež však vieme, že turbo nie je riešením pre nižšie emisie v reálnej prevádzke. A pre optimalizáciu emisných systémov musíte vynaložiť rovnaké prostriedky pre turbomotor, ako aj atmosférický agregát. Veríme, že atmosférický motor je pre naše využitie ideálny,“ dodáva Bettini. S odpoveďou na otázku, čí súčasné V10 a V12 atmosférické motory Lamborghini splnia nadchádzajúce limity, majú jasno: „Rozhodne nevidíme žiadne problémy, ktoré by nás nútili zmeniť motory.“ 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Hybridná atmosféra

Napriek vyššie uvedenému, aj Lamborghini skúma využitie hybridnej technológie a do Urusu nasadili prepĺňaný V8 motor. Je dobre vedieť, že atmosférické motory nevymreli, a že naďalej s nimi počítajú. Tie veľkoobjemové sa obzvlášť hodia k superšportom, a to nielen z hľadiska tradícií. A v spojení s hybridnou technológiou môžu atmosféry budúcnosti poskytnúť masívny výkon v spolupráci s ľahším plnením emisných noriem.

Zdroj a foto: motoring.com. carranddriver, Lamborghini, Autocar, Motor Trend Canada