Čo nám teda nová M5-ka prinesie? No predovšetkým sa bude o druhý zadohrab poháňaný preplneným motorom, ktorý divízia M vyrobila. Vlastne, je takmer isté, že BMW M bude najbližšie dlhé obdobie fičať práve len na turbomotoroch. Novinkou by tak isto mala byť nová 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Dokonca sa povráva, že nová M5 by mohla byt k dispozícii aj s manuálnou prevodovkou, keď v tejto súvislosti sa stále hovorí len o USA, rovnako ako tomu bolo pri predošlej verzii. Prosím len nech sú tieto reči pravdivé. Spomedzi ďalších veci treba určite spomenúť akceleráciu ktorá sa oproti minulej generácii logicky zlepšila. Nová M5 zdolá šprint z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a dvojnásobnú rýchlosť prekoná za rovných 13 sekúnd. Nezabudnite, stále hovoríme o limuzíne pre manažérov!

Ako som už spomenul, v prípade novej M5-ky bol agregát dlhú dobu akýmsi verejným tajomstvom. Dvojnásobne preplňovaný V8 s objemom 4,4 litra produkuje výkon 412 kW (560 k) v rozmedzí 6000 - 7000 ot a krútiaci moment 680 Nm v rozprávkovom rozsahu 1500 - 5750 ot. Červené pole motora je pri 7 200 ot. Tieto hodnoty postačujú na to, aby M5-ka dokázala doslova letiet maximálnou rýchlostou až neuveritelných 305 km/h v prípade, že si ju dáte u predajcu pri objednávke odblokovať, alebo si priamo objednáte M drivers package. Pre udržanie hmotnosti v rozumných medziach BMW M technici zrušili akékoľvek použitie hybridných technológií pre M5. Napriek tejto snahe a rozsiahlejšiemu použitiu karbónu podobne ako v prípade aktúalnej M3 V8 je nová M5 o celých 90 kg ťažšia ako M5 E60, teda predošlý model.

 

Medzigeneračne si M5-ka výrazne polepšila hlavne v krútiacom momente, ktorý narástol o nezanedbateľných 160 Nm! Myslím, že stabilizačný systém sa poriadne zapotí. Pri takejto dávke výkonu sa teda netreba čudovať, že divízia M zvažuje postupom času priviesť na trh verziu s 4x4 s X-drive. To je síce smutné, no priznám sa pokým bude na trhu aj verzia so zadným pohonom táto informácia ma vôbec nerozhadzuje. Zaujímavé je, že nový model má vďaka novému prepracovanému zaveseniu kolies a inej geometrii kratší rázvor, no pre mohutné nárazníky je o 11 mm dlhšia.

Na začiatku článku je spomenuté, že sa stále nejedná o oficiálne predstavenie. To je naplánované na 23. júna, kde inde ako na slávnom Nürburgringu. V tom čase sa tu totiž koná M festival. Po tomto dátume budú viac než pravdepodobne známe už naozaj všetky fakty. Oficiálna celosvetová premiéra bude na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Predaj v EÚ by mal následne začať od novembra 2011. Zatiaľ ako ochutnávku ponúkame krátke video z testovania novej M5.