Základ pre tento typ karosérie bude ten istý, ako v prípade sedanu či kombi. Teda 6.2 l atmosferický V8, ktorý v tejto verzii dáva max. výkon 336 kW (457 k) a 600 Nm. O prenos výkonu na vozovku sa stará 7-stupňová automatická prevodovka Speedshift MCT-7.

Mercedes-C63-AMG-Coupe

Mercedes C63 AMG Coupe

To však nie je všetko. Keby sa niekomu daný výkon málil, je tu možnosť si priplatiť za balíček AMG Performance Plus, ktorý z osemvalca dostane až 358 kW (488 k), teda o 22 kW viac. Poviete si 30 koní, to je nič. To mi spraví aj jednoduché čipnutie, ktoré bude určite lacnejšie. Pravda je však taká, že motor v príplatkovej verzií sa líši od klasického napríklad v použitých kovaných ojniciach, piestoch či karbónovým kľukovým hriadeľom. Ani tu to však nekončí. Cena ktorú si za tento balíček priplatíte zahŕňa naviac karbon-keramické brzdy a rôzne exteriérové doplnky vyhotovené, ako inak, z karbónu.

Mercedes-C63-AMG-Coupe

Mercedes C63 AMG Coupe poháňa V8 s objemom 6,2 l

Zaujímavé je, že C63 AMG aj napriek svojmu handycapu (za ktorý sa považuje pohon jednej nápravy v prípade zrýchlenie z miesta) poráža všetkých konkurentov v zrýchlení z 0 na 100 km/h. Zvláda ho za 4.5 sekundy, pričom maximálna je obmedzená na tradičných 250 km/h. V prípade Performance Plus sa zrýchlenie zlepši o 0,1 sekundy a maximálna rýchlosť sa posunie na okrúhlych 300 km/h.

Mercedes-C63-AMG-Coupe

Interiér Mercedesu C63 AMG Coupe

Samozrejme, najostrejšiu verziu tohto typu netvorí len silný motor ale aj kompletne prepracovaný podvozok. C63 AMG Copue disponuje vpredu s trojprvkovým a vzadu viacprvkovým zavesením kolies. Zmenou prešiel aj systém pruženia kde svoje miesto našiel tuhší stabilizátor, či športovšie naladené tlmiče s pružinami.

Mercedes-C63-AMG-Coupe

A pohľad na miesto, kam sa pozeráme najmenej, no používame ho najviac...

Aj keď AMG verzia typu C coupe prišla po predstavení klasickej verzie pomerne skoro, a automobilka už uvoľnila oficiálne info a foto, jeho premiéra bude na autosalóne v New Yorku.

Druhé, dlhšie video je bez hudobného podmazu a bez akčných strihov, aby ste si mohli lepšie vyhutnať zvuk azda najlepšie znejúceho V8 motora na svete. (čas 4 min 12 s)

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 19 obrázkov