Volkswagen prichádza so správou, ktorá poteší najmä fanúšikov ikonického modelu Golf. Hoci sa totiž podľa prvých informácií zdalo, že ôsma generácia Golfa bude jeho poslednou, šéf Volkswagenu Thomas Schäfer teraz potvrdil, že automobilka rozhodne nechce prísť o rokmi budované ikonické označenie Golf. Ako ďalej povedal Schäfer, po ukončení predaja Golfov so spaľovacími motormi (odhaduje sa rok 2025) sa na trhu sa objaví nový elektrický model, ktorý s veľkou pravdepodobnosťou ponesie označenie ID.Golf a mal by spoločne existovať vedľa modelového radu ID.3. Každý z nich má osloviť rozdielnu klientelu a navzájom by sa nemali nijakým spôsobom kanibalizovať. ID.Golf má prebrať typické dizajnové prvky doterajších Golfov, medzi ktoré sa rozhodne radí aj hrubý C-stĺpik. Elektrický Golf sa už pochopiteľne objaví na novej modulárnej platforme pre elektrické autá. Tá by mala byť ďalším vývojovým stupňom súčasnej platformy MEB a údajne úplne odstráni medializované problémy súčasnej platformy. Zároveň ponúkne aj väčšie dojazdy a nabíjanie výkonom až 200 kW.

Prežije aj GTI, Polo pošleme ho minulosti

Ďalším prekvapením je návrat označenia GTI medzi výkonné elektrické modely. „Boli by sme blázni, keby sme nechali označenia ako Golf, či GTI zomrieť,“ povedal pre Auto Express Thomas Shäfer. Doplnil, že označenie GTX slúži len počas prechodnej fázy a po odchode spaľovacích verzií GTI z trhu prejde označenie na elektromobily, ktoré sa dovtedy hrdili označením GTX. S veľkou pravdepodobnosťou však neprežije označenie Polo. To podľa Schäfera nedisponuje tak ikonickým postavením ako Golf a žiadne dvojča vedľa pripravovaného modelu ID.2 aspoň momentálne vraj nedáva zmysel. Vedenie automobilky potvrdilo aj informáciu, že vyvíja vstupný elektrický mestský model, ktoého cena by mala štartovať pod sumou 20 000 eur. Pod označením VW ID.1 je novinka už vo vývoji, pričom nemalú úlohu pri jeho návrhu zohráva sesterská Škoda Auto Mladá Boleslav (auto dostane aj verziu s logom Škoda).

zdroj: Auto Express