Základná verzia s manuálom u nás začína len na 12 990 €.

Exteriér


11. generácia modelu Toyota Corolla prichádza s vylepšenými dizajnovými prvkami. Predná časť karosérie má úplne prepracovaný styling. Na prednej maske novej Corolly zaujme veľká dolná časť mriežky chladiča. Už pri prvom letmom pohľade bijú do očí nové predné svetlá v štýle Keen Look. V nich sú osadené buď halogénové žiarovky, alebo dvojrežimové LEDky (stretávacie aj diaľkové svetlá) so svetlovodmi slúžiacimi ako denné svietenie. Profil vozidla možno zexkluzívniť pridaním pochrómovaných prvkov na kľučkách. Zadnú časť novej Corolly zdobia nové LED svetlá. Zákazník, ktorý sa rozhodne pre nový sedan, si môže vybrať z 9 farieb karosérie.

Interiér


Interiér novej Corolly tiež prešiel úpravami. Zákazníkom ponúka zvýšenie úrovne palubných technológií. Prepracovaná prístrojová doska má teraz novú trojrozmernú štruktúru. Na stredovom paneli je plochý, lesklý čierny panel so 7" dotykovou obrazovkou. Úpravy sa dotkli aj ovládacieho panela automatickej klimatizácie s kolískovými prepínačmi. Dvojicu budíkov pred vodičom dopĺňa 4,2-palcový farebný multifunkčný informačný displej – ale až od stredného stupňa výbavy. Čalúnenie je k dispozícii iba v 3 druhoch. Pri najvyššej výbave je možná kombinácia koža/látka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Atraktivitu podčiarkuje rad inovovaných multimediálnych systémov Toyota Touch®. Vylepšená technológia teraz obsahuje štandardný systém Toyota Touch® 2 alebo príplatkový systém Toyota Touch® 2 with Go. Súčasťou druhého menovaného je navigačný systém s celoobrazovkovým zobrazovaním máp. Systém je navyše prehľadnejší a intuitívnejší. Súčasťou štandardnej výbavy je prvok aktívnej a pasívnej bezpečnosti - Toyota Safety Sense (TSS). Jeho úlohou je pomáhať predchádzať kolíziám v kritických dopravných situáciách, alebo aspoň zmierňovať ich následky. Systém TSS zahŕňa prednárazový bezpečnostný systém (PCS) s mestským režimom a systém varovania pred opustením jazdného pruhu (LDA). K bezpečnosti a tiež ku komfortu vodiča ďalej prispieva systém automatických diaľkových svetiel (AHB) a systém rozpoznávania dopravných značiek (RSA).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nová Corolla má vylepšený systém zavesenia kolies a riadenia, takže ponúka vyšší jazdný komfort v spojení s lepšou ovládateľnosťou. Vďaka použitiu pevnejšieho lepidla čelného a zadného skla sa podarilo zvýšiť tuhosť karosérie. To prispelo k lepšej agilnosti v zákrutách a vyššej stabilite vo vysokej rýchlosti. Súčasne tak bolo možné použiť poddajnejšie pružiny a tlmiče. Prepracovaná charakteristika tlmičov priniesla ďalšie zlepšenie jazdného komfortu. Komfort na našich cestách môže byť trochu obmedzený pri príplatkových 17 palcových kolesách. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Sortiment pohonných jednotiek pre novú Corollu obsahuje 1,4-litrový vznetový preplňovaný motor D-4D a dva zážihové motory: 1,33-litrový so systémom Dual VVT-i, 1,6-litrový so systémami VVT-i a Valvematic

Ľahký a kompaktný 1,3-litrový zážihový motor využíva systém inteligentného dvojitého variabilného časovania ventilov (Dual VVT-i). Výkon 73 kW (99 k) a maximálny krútiaci moment 128 Nm pri 3 800 ot. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou vraj dokáže spotrebovať len 5,6 l/100 km a emisiami CO2 len 129 g/km.
 

1,6-litrový zážihový motor, dostupný v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo automatickou prevodovkou Multidrive S, ktorý takisto využíva systém VVT-i, má maximálny výkon 90 kW (122 k) a max. krútiaci moment 154 Nm pri 5 200 ot. Spotreba činí 6,6 litra, v kombinácii s manuálnou prevodovkou. V prípade automatickej prevodovky MultiDrive S je spotreba paliva  6,3 l/100 km. Čiže menej ako v prípade manuálnej prevodovky.

11. generácia Toyota Corolla sa v celej Európe dostáva do predaja práve teraz, počas leta 2016.

1,6-litrový motor Valvematic, dostupný s oboma typmi prevodovky vyvinie maximálny výkon 97 kW (132 koní) a krútiaci moment 160 Nm pri 4 400 ot./min. S manuálnou prevodovkou spotrebuje 6,0 l/100 km. Z pohľadu jazdnej dynamiky a spotreby by som volil tento agregát.


Veľa zákazníkov sa ale rozhodne pre dieselový agregát D-4D s objemom 1,4-litra. Dostupný je len so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Maximálny výkon má 66 kW (90 k) a poskytuje max. krútiaci moment 205 Nm od 1 800 do 2 800 ot.


Automatická prevodovka Multidrive S je prevodovka kontinuálne meniteľného prevodového pomeru, teda CVT. Pracuje v troch režimoch: v plne automatickom režime s plynulou zmenou prevodov; v športovom režime; alebo v 7-stupňovom športovom sekvenčnom režime Shiftmatic. Najintenzívnejší zážitok ponúka práve posledný režim, ktorý ponúkne pseudo športovú jazdu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zdroj: Toyota