Opel veľmi dobre vie, ako nás zaujať a preto stanovil cenu poriadne nízko. V tejto cenovej kategórii je aj Mazda 3 MPS, ktorá je však drahšia o 1600€ a má nižší výkon, vyššiu spotrebu a horšie parametre.

Najrýchlejšia Astra všetkých čias má pod kapotou 2,0 litrový preplňovaný štvorvalec s priamym vstrekovaním, ktorý má maximálny výkon 206 kW (280 k). Krútiaci moment 400 Nm vrcholí pri 2500 otáčkach. Hatchbacku trvá zrýchlenie z 0 na 100 km/h rovných 6 sekúnd a vyvinie najvyššiu rýchlosť 250 km/h! Popri tom všetkom konštruktéri znížili spotrebu o 14%. Astra OPC si priemerne vypýta 8,1 l/100km.

Výbavu novej ostrej Astry zatiaľ nepoznáme. Žiadna Sparta však určite nehrozí. OPC má podvozok FlexRide, ktorý dokáže meniť charakteristiku tlmičov, účinok posilňovača riadenia a odozvu plynového pedálu. Na výber sú režimy „Sport“ a „OPC“ . Ale to nie je všetko. Za cenu 25 090€ dostanete dokonca ešte aj mechanický lamelový samosvorný diferenciál! Jeho služby Astra OPC s radosťou naplno využije napríklad na okruhu.

Opel Astra OPC podstúpil na Nordschleife výcvik v podobe 10 000 najazdených kilometrov v extrémne tvrdých podmienkach.
Opel očakáva, že v predaji vysoko výkonných kompaktných automobilov v Európe dosiahne 30% trhový podiel.

Opel očakáva, že v predaji vysoko výkonných kompaktných automobilov v Európe dosiahne 30% trhový podiel.

Stabilizačný systém má 3 polohy. V prípade potreby ho môže vodič bez problémov deaktivovať. Brzdenie majú na starosti komponenty firmy Brembo. Vpredu sú priečne perforované kotúče s rozmermi 355 x 32 mm spolu so štvorpiestovými strmeňmi.

Na prvý pohľad spoznáte Astru OPC podľa špeciálnych nárazníkov, prahov, zväčšeného strešného spojlera a lichobežníkových koncoviek výfuku. Za príplatok hatchback stojí na 20 palcových zliatinových kolesách.

Interiér má športový nádych. Za príplatok môže byť dokonca vybavený škrupinovými sedadlami. Predné sedadlá Opel vybavil aj bez príplatkovej výbavy systémom pneumatického nastavenia okrajových častí.

Napriek nízkej cene Opel chce, aby bola nová Astra zárukou kvality. Výrobca podrobil trojdverový hatchback tvrdým testom na Nürburgringu. Takže teraz už neostáva nič iné, iba pripraviť peniaze a urobiť miesto v garáži.

Prečítajte si aj prvý článok o Astre OPC.

Zdroj: tlačová správa

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 16 obrázkov