Ako uvádza Bloomberg NEF, trh s elektrickými autami bojuje s ďalším problémom. A opäť je ním nedostatok vzácnej suroviny potrebnej na výrobu trakčných batérií. Rovnako ako vo väčšine doterajších prípadov, množstvo nedostatkovej suroviny na trhu kontroluje Čína. Tentoraz je reč o grafite. Ako sa ukazuje, jeho množstvo na trhu nestačí ani aktuálnemu objemu výroby elektrických áut, pri predpokladanom rastúcom objeme ich predajov grafit jednoducho nebude a prídu výpadky vo výrobe elektromobilov.

Ceny neklesnú tak rýchlo, ako sa čakalo

Obohratá pesnička je to aj v prípade predpokladov poklesu cien elektrických áut. Ten sa nekoná, aspoň nie v tej miere, akú ešte pred časom predpovedali analytici. Ceny za kWh v prípade trakčných batérií síce poklesli, no nedostatok strategických surovín a špekulatívne obchodovanie s nimi posiela ceny batérií opäť vyššie, než sa pôvodne predpokladalo. Ako sa v globále ukazuje, surovinová základňa nie je na tak obrovský nápor a nárast objemov predajov elektrických áut pripravená. Bloomberg sa odvoláva aj na štúdiu, podľa ktorej bude budúci rok chýbať na trhu až 20 000 ton grafitu. Už teraz oň zvádzajú jednotliví výrobcovia batérií boj, ktorý neúmerne dvíha jeho ceny na svetových trhoch. Ako zaujímavosť sa ďalej uvádza aj skutočnosť, že Japonsko v reakcii na nadchádzajúce olympijské hry pozastavilo ťažbu niektorých surovín (vrátane grafitu) potrebných na výrobu elektrických áut, čo ich nedostatok na trhu ďalej prehĺbi.

zdroj: Bloomberg NEF