Stellantis predstavil nový model Avenger už začiatkom septembra. V tej chvíli však išlo len o obrázkovú návnadu bez konkrétnych technických informácií, ktorá nás mala upozorniť na výstavnú svetovú premiéru v rámci parížskeho autosalóna.

Ten začal Jeep s odhalením a skutočne neotáľal. Dostal prednosť pred všetkými koncernovými značkami, takže vám v tejto chvíli môžeme ponúknuť súhrn toho najdôležitejšieho.

Avenger má dĺžku len 4,08 metra, takže je o 16 centimetrov kratší ako doteraz najmenší model Renegade. Jeho základom je nová platforma STLA Small, inak povedané modernizované šasi eCMP, ktoré využíva Opel Corsa-e, Peugeoty e-208 a e-2008, ale tiež Citroën ë-C4 či DS 3 Crossback E-Tense.

Ide o model navrhnutý špeciálne pre Európu, respektíve jej reštriktívnu politiku voči spaľovacím motorom, takže minimálne u nás nečakajte, že by mohol byť poháňaný niečím iným ako elektromotorom. Čo sa týka iných trhov, je postavenie Avengera ešte otvorené. Na cestách sa totiž podarilo zachytiť testovacie prototypy s výfukom, a je preto možné, že bude niekde dostupný aj s klasickou technikou, potvrdené to ale zatiaľ nemáme.

Novinka má medzi prednými kolesami elektromotor s maximálnym výkonom 115 kW (156 k) a najvyšším krútiacim momentom 260 newtonmetrov. Takže má tú istú techniku ako DS 3 po modernizácii, alebo nedávno predstavený nový Peugeot e-308. Dokazuje to tiež aj identická kapacita akumulátora 54 kWh, čo je ekvivalent približne 21 litrov benzínu.

Jeep tvrdí, že to crossoveru stačí na dojazd 400 kilometrov. Ešte odvážnejšie číslo uvádza v prípade, že sa bude Avenger pohybovať po meste. Vďaka častejšej rekuperáci by sa mal akčný rádius v takom prostredí posunúť až na 550 kilometrov.

Základom techniky je 400-voltová architektúra, takže malý Jeep zvládne 100-kilowattovú nabíjačku a v takom prípade nabijete baterku z 20 na 80 percent za 24 minút. Z wallboxu s výkonom 11 kW to podľa automobilky z 0 na 100 percent potrvá päť a pol hodiny.

Aj keď je Avenger predokolka, ponúkne systém Selec-Terrain so šiestimi jazdnými režimami: Normal, Eco, Sport, Snow, Mud a Sand, teda normálny, ekologický, športový, do snehu, blata a piesku. Čo zvládne v posledných troch bez 4x4, si od stola netrúfneme hodnotiť. Hádame ale, že ani so svetlou výškou 200 mm a nájazdovými uhlami 20 stupňov vpredu, 32 stupňov vzadu či prechodovým uhlom 20 stupňov, zázraky na počkanie nepredvedie. Na druhej strane v meste sa nenechá zastrašiť ani vyššími obrubníkmi, nehovoriac o rozbitom asfalte.

Avenger bude sériovo postavený na 18-palcových kolesách, posádke ponúkne batožinový priestor s objemom 380 litrov (a nakladacou hranou vo výške 720 mm) a po interiéri ďalšie odkladacie priestory s objemom 34 litrov. Za príplatok dostanete elektricky ovládané piate dvere, všetky modely dostanú 10,25-palcový stredový displej a nechýba tiež bezdrôtový Android Auto a CarPlay.

Integrovanú navigáciu bude pre Jeep dodávať TomTom, a ak budete chcieť, prostredníctvom aplikácie Jeep Mobile App bude možné lokalizovať polohu auta, odomykať, kontrolovať stav nabitia akumulátora či priamo komunikovať s vozidlom cez hlasové ovládanie.

Od dnes do konca novembra Jeep ponúkne možnosť objednať si Avenger v úvodnej sérii 1st Edition, bežné modely potom budú dostupné od začiatku budúceho roka. Stellantis verí, že novinka sa v Európe do roku 2024 stane najpredávanejším modelom svojej značky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: Jeep, Stellantis