V Bratislave VW vyrába VW Touareg, Audi Q7, VW up! a e-up!, Seat Mii, Škoda Citigo a karosérie Porsche Cayenne

Priemerná mzda 10 tisíc zamestnancov najväčšieho slovenského výrobcu automobilov predstavuje 1540 eur. Odbory požadovali v rámci kolektívneho vyjednávania nárast o 7 %. Manažment firmy však pôvodne plánoval mzdy znížiť o 4 %.

Aktuálny stav požiadaviek zástupcov zamestnancov je neznámy. VW ponúkol zvýšenie miezd o 5 %, pričom by zamestnanci v práci strávili menej času. Tento kompromis sa však nestretol s pozitívnou odozvou. Zamestnanci by si však mali odrobiť čas, za ktorý už dostali vyplatené peniaze, no reálne hodiny neodrobili. Automobilka takto v minulosti riešila potrebu čo najflexibilnejšieho reagovania na potreby trhu.

Už v januári sme avizovali, že VW chce svojim zamestnancom znižovať mzdy a im sa to prirodzene nepáči. Kolektívne vyjednávanie nedospelo k dohode ani o 4 mesiacoch. VW teda hrozí štrajk, ktorý je na slovenské pomery skutočne netypická záležitosť.

VW na Slovensku priamo vo fabrike zamestnáva takmer 10 tisíc ľudí.

Potencionálny štvrtkový štrajk bude skôr len symbolický v trvaní najviac niekoľko hodín. V tomto prípade by však išlo len o prvú vlnu. Celkové plány neobmedzeného štrajku odborári zatiaľ taja. Možným scenárom je aj fakt, že k žiadnemu štrajku nedôjde a odborári takto len skúšajú nervy manažmentu.

V bratislavskom podniku pracuje približne 9400 ľudí. V roku 2013 dosiahol zisk 176 miliónov eur. V rámci svojej činnosti vyrába najviac áut na Slovensku. V minulom roku jeho brány opustilo 426 tisíc vozidiel. Niekoľkohodinový štrajk by v ekonomike Slovenska nenapáchal veľké škody. Horšie by to už bolo v prípade niekoľkodňového až týždňového zastavenia výroby.

Zdroj: sme.sk

Prečítajte si aj:  Porsche Cayenne budú vyrábať v Bratislave