Začalo to typom Peugeot 207

Trnavská automobilka spustila výrobu 1. júna 2006, len tri roky od položenia základného kameňa. Bola miestom produkcie Peugeot 207, Citroën C3 Picasso prvej generácie, Peugeot 208, Citroën C3 a Peugeot 208 druhej generácie aj historicky prvá plne elektrická verzia e-208.

Prvý model, ktorý tam vyrábali bol Peugeot 207. Vo verzii s benzínovým trojválcom išlo o prvé vozidlo koncernu PSA vyrábané na Slovensku. Dpsahovalo emisie pod 100 g CO2/km. Najdlhšie vyrábaným modelom bol Citroën C3 Picasso. Bol súčasťou výrobných liniek 8 rokov.

Najviac vyrobia bielych a sivých áut

Za 15 rokov sú vo svete milióny vyrobených áut v Trnave. Najviac áut vyrobili v bielej a v sivej farbe. Takmer dve tretiny výroby smerujú na trhy vo Francúzsku, Taliansku, Veľkej Británii, Španielsku, Nemecku. Vozidlá z Trnavy však môžete stretnúť  aj na cestách v krajinách Strednej a Južnej Ameriky, Oceánii, Austrálii, v Izraeli, na Islande, v Japonsku, na Taiwane či na Novom Zélande. Úspešný príbeh trnavských modelov pokračuje. V júni bolo rozhodnuté, že skupina zverí Trnave aj produkciu v rámci nového výrobného programu, ktorý sa začne realizovať v druhej polovici roka 2023.

Spojením skupiny Fiat Chrysler Automobiles FCA a skupiny Groupe PSA vznikla 16. januára 2021 nová spoločnosť Stellantis. Celková investícia koncernu na Slovensku už presiahla 1,2 miliardy EUR. Aktuálne vytvára automobilka okolo 3.500 pracovných postov. Začiatkom roka 2017 sa úspešne rozbehla tzv. štvrtá, víkendová pracovná zmena. Vrátane dodávateľov a partnerov generuje tento výrobca áut na Slovensku takmer 20.000 pracovných postov.

zdroj: Stellantis