V prípade Citroenu DS3 Racing stojí otázka inak. Nie je zaujímavé, od kedy ho môžete, ale či vôbec máte objednať? Bez mála 30 000 € nie je málo a konkurencia je veliká. Ale veď to dobre viete...

V Citroene to konečne pochopili. Po pseudo hothatchoch C2 VTS a C4 VTS, či C4 Loeb Edition, ktoré ostali hlboko v tieni niekdajších športovo ladených francúzov už bola situácia neakceptovateľná. Na jednej strane vzal Citroen, aj vďaka majstrovi Sebastienovi, 5x titul Majstra sveta WRC konštruktérov a 6x jazdcov. Na strane druhej, jedinečné úspechy z motoršportu opakovane zlyhal premeniť v komerčný úspech. Veril by som, že tvorcovia áut ako boli BX GTI, ZX 16V a Saxo i Xsara VTS vedia, že legendou sa športiak nestane väčšími diskami, bodykitom, či polepmi... A oni to nepochybne vedia. Ale viete, ako to je. Keď manažment schváli len biele disky a polepy..., škoda reči.

Dosť bolo náreku! Je rok 2010 a na jar v Ženeve francúzi predviedli svetu viacero ostrých mašín. Jednou z nich bola verzia DS3 Racing, ktorú si môžete od 01.09. objednať. Hothatch predávajú od 29 990 €, čo teda nie je málo! Prví majitelia roztočia jeho kolesá už na konci roka. Otázka ale stojí inak. Nie je zaujímavé, od kedy môžete, ale či vôbec máte. Chcete vedieť viac? Čo charakterizuje obrodu športových citroenov...?

Manažment vývojárom v Citroen Racing konečne dovolili vyladiť sériový kúsok tak, ako sa patrí. Model Racing vychádza z Citroënu DS3 Sport. Obrázky potvrdzujú, že zmeny nie sú len optické, ako mnohé karbónové prvky a extravagantné farby. Po zásahoch dá prepĺňaný štvorvalec 1,6 l z dielne BMW/PSA známy ako 1,6 THP 150 teraz dá zo 115 kW (156 k) až na 148 kW (202 k). Spolu s výkonom výrazne stúpol aj krútiaci moment. V číslach to znamená nárast z 240 Nm na 275 Nm, teda 15 %. Pritom je k dispozícii v širšom spektre otáčok, čo zaručuje pružnosť a príjemnú dynamiku.

Dôslednou úpravou prešiel aj podvozok a obe nápravy. DS3 Racing má 18" disky s jedinečným dizajnom, ktorý spája technologickú vyspelosť a športového ducha. Auto dostalo v prospech lepších jazdných vlastností a stability na ceste špeciálne tlmiče a od 30 mm rozšírenú prednú a zadnú nápravu. Zároveň o 15 mm nižšiu svetlú výšku ako model Sport. To všetko sú úpravy, ktoré výrazne zmenili jazdné vlastnosti. Športovejšie je aj presnejšie naladené riadenie. Predné kolesá brzdia 4-piestikové brzdiče, ktoré stláčajú ešte výkonnejšie a odolnejšie upravené kotúče.  Po týchto zásahoch má vraj všetky tromfy na to, aby sa vo svojej triede stal vzorom v oblasti jazdných vlastností. Dúfam, že toto tvrdenie neostane len zbožné želanie oddelenia marketingu.


DS3 Racing dodávajú v len dvoch dvoch farebných vyhotoveniach - v čiernej Onyx s oranžovou strechou, alebo v bielej Banquise so šedou strechou. Individualizáciu podporuje ponuka ďalších úprav.

Základné tech. parametre:

Rozmery:
d x š x v  - 3 962 x 1 717 x 1 443 mm
rázvor - 2464 mm


Motor: THP 200 BV6

zážihový radový 4 valec/16 ventilov a turbo
objem - 1 598 ccm
výkon kW/k 148 kW (202k)/6 000 ot
krútiaci moment 275 Nm /2 000 - 4 500 ot


Pneumatiky 215/40 R 18


Dynamika:

1000 m s pevným štartom - 26,5 s
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 6,5 s

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov