Naopak! Nech ostatnú a vydržia čo najdlhšie. Lebo chcú správne veci, ktoré pomôžu všetkým Slovákom, bez ohľadu na to, kde žijú, na čom jazdia, či vôbec jazdia a takmer bez ohľadu na to, koho volili. Takmer!  

Mýto áno, ale nie takto!

Pre istotu vysvetlím, že mať mýto nebola pre Slovensko voľba, ale povinnosť. Vstupom do EÚ sa naše cesty stali súčasťou siete prepravy sever-juh a východ-západ. Zaviesť elektronické mýto bola nevyhnutnosť. Spôsob, akým to prvá vláda Smeru v roku 2009 nie s, ale pre firmu SkyToll, a.s. zrealizovala, je do neba volajúca krádež na celom národe. A napriek viacerým zisteniam, odhaleniam a dôkazom okrádanie štátu, a teda nás všetkých, v prospech mimoriadne prešpekulovaných jedincov naďalej beží, v priamom prenose pred našimi očami a na úkor našich peňaženiek. Doplácame na to všetci, zďaleka nielen motoristi. Všetci, ktorí užívame tovar či služby, priamo či nepriamo zrealizované cestnou dopravou...

V roku 2014 na tento mimoriadne neférový, dobre pripravený, veľmi neprehľadný a zmluvne vraj nevypovedateľný škandalózny lup na Slovensku, realizovaný zmluvou 13.01.2009 s firmou SkyToll, a.s. v ktorej pozadí je finančná skupina J&T, upozornila Veronika Remišová. Neostal som mlčať a týždeň po zverejnení blogu Veroniky Remišovej na stránkach blog.sme.sk (urobila ich krátko po sebe na rovnakú tému dva - elektronické mýto podľa Fica - oba články sú mimoriadne znepokojivé, no zaujímavé čítanie) som na podvod upozornil tiež článkom z 21.12.2014 nižšie:


Medzičasom sme na TOPSPEED.sk upozorňovali na mnohé podvody na motoristoch v tejto našej "automobilovej veľmoci". Postupne to nielen v nás vrelo. Keďže sa za ostatné tri vlády nielen pre motoristov fakticky nič zásadné k lepšiemu nezmenilo, reakcii Únie Autodopravcov Slovenska sa vôbec nečudujeme. Naopak, podporujeme ju!

Tu je krátke avízo UNAS z 29.12.2019:

Dnešné mohutné stretnutie autodopravcov v Hornom Hričove jednomyseľne rozhodlo zorganizovať dňa 7. januára 2020 štrajk. Dôvodom prijatia toho to krajného opatrenia je dlhodobo zvyšujúce sa daňové zaťaženie v cestnej dani,  spotrebnej dani, dani z minerálnych olejov (pohonných látok) a odhalenia NKÚ o nehospodárnom výbere mýta. Autodopravcovia ostatné tri roky prosili, argumentovali a žiadali o nápravu a vytvorenie dôstojného podnikateľského prostredia, aj premiéra Fica, aj premiéra Pellegriniho, aj ministerstvo dopravy a výstavy, aj ministerstvo financií, žiaľ, bezvýsledne. Autodopravcovia dôrazne žiadajú:

*1) okamžité zníženie cestnej dane o 50 %;

*2) pozastavenie výberu mýta do vyriešenia nezrovnalostí zo správy NKÚ a zrušenie výberu mýta za diaľničné známky.

Len splnenie požiadaviek môže zamedziť celoštátnemu ochromeniu nákladnej autodopravy s nedoziernými následkami. Autodopravcovia nie sú ťažné zvieratá, aby otročili od rána do večera v nedôstojných podmienkach tolerujúc parazitov našej práce a uvedomili si politici, že zvyšovanie nákladov pre dopravcov bude aj zvýšenie cien pre spotrebiteľov.

Prečo sa mýto zaviedlo a čomu malo slúžiť?

"Mýto sa zavádzalo preto, aby poplatky boli adresné na strane platiteľa aj príjemcu. Na strane platiteľa za konkrétne odjazdenú vzdialenosť a nie paušálom cestnej dane a diaľničnej známky. Na strane príjemcu, aby adresne dostával príjem od vozidiel, ktoré po jeho komunikácii jazdia a mal dostatok zdrojov na údržbu,“ povedal dopravný analytik SaS Jozef Drahovský.

Lenže vláda cestnú daň ponechala a príjem z mýta jednotlivým správcom nedala. „Namiesto toho sa dozvedáme, že väčšina prostriedkov z mýta bola vytunelovaná. Terajší stav má podiel na najnižšej konkurencieschopnosti dopravcov na Slovensku spomedzi krajín V4,“ uzavrel Jozef Drahovský.