Začať by sme asi mohli najdôležitejšou časťou nového SUV a tou je platforma. Austral je postavený na tretej generácii šasi CMF-CD, ktorá vznikla v spolupráci s aliančnými partnermi, teda Nissan a Mitsubishi.

Tento základ bol samozrejme vyvíjaný s ohľadom na súčasné legislatívne požiadavky týkajúce sa emisií, takže v podstate všetky modely budú nejakým spôsobom elektrifikované a v ponuke nebude chýbať ani plne hybridný pohon nazývaný v Renaulte E-Tech.

Samotný podvozok bude výrobca dodávať v dvoch verziách. Australy s klasickým riadením budú mať vzadu jednoduchšiu torzne pružnú priečku s vlečenými ramenami. Naopak lepšie vybavené autá s riadením všetkých štyroch kolies 4Control budú mať vzadu viacprvkové zavesenie.

Identické potom nebude ani riadenie. Štandardný prevod bude mať pomer 14,7:1, 4Control bude pre zmenu kombinovaný s rýchlejším prevodovým pomerom 13,0:1, ktorý by mal zlepšiť ovládateľnosť a zároveň spresniť reakcie auta na povely volantom. Mimochodom, priemer otáčania s riadením oboch náprav sa zmenšil na 10,1 metra, pri maximálnom natočení zadných kolies o 5 stupňov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Novinka má dĺžku 4510 mm, šírku 1825 mm, výšku 1644 mm a rázvor 2667 mm. Len pre zaujímavosť dodávame aj šírku interiéru v prednej (1370 mm) i zadnej časti, kde by ste namerali 1336 mm. Pokiaľ ide o batožinový priestor, jeho šírka je v najužšom mieste 1055 mm a prístup k nemu vám umožnia elektricky ovládané piate dvere.

Základný objem kufra je rovných 500 litrov, ktorý môžete zväčšiť posunutím zadnej lavice (o 16 cm) na 575 litrov. Sklopením sedadiel (delených v pomere 60:40) sa potom dostanete na maximálnych 1525 litrov a Renault sľubuje, že posádka nájde v interiéri ďalšie odkladacie priestory s objemom 35 litrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Aby ste pochopili, kam sa chce Renault posunúť kvalitatívne i dizajnom, pokiaľ ide o kabíny jeho áut, bude lepšie, ak sa najskôr pozriete na priložené fotografie.

Pracovisko vodiča je definované veľkými obrazovkami, ktorým výrobca hovorí OpenR. Ide o 12,3-palcový displej prístrojového panela a na výšku otočenej druhej obrazovky s uhlopriečkou 12 palcov. Aby sme mali zobrazovacie jednotky kompletné, musíme spomenúť head-up displej s uhlopriečkou 9,3-palca, ktorý sa premieta na čelné okno.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

V závislosti na výbave potom môžete počítať s materiálmi, ako je drevo, koža alebo Alcantara, nechýbajú lakované panely, ambientné osvetlenie Living Lights, indukčné nabíjanie telefónov, audio Harman Kardon a mnoho ďalších prvkov výbavy, z ktorých vyčnieva multimediálny systém OpenR Link. Nájdete v ňom integrované rozhranie Google Maps, asistenta rovnakej značky a ďalšie aplikácie stiahnete prostredníctvom obchodu Google Play.

Vôbec prvýkrát sa vo výbavových stupňoch Renaultu objavuje označenie Esprit Alpine, ktoré samozrejme odkazuje na koncernovú športovú značku, v skutočnosti však so športovaním nebude mať nič spoločné. Berte to jednoducho ako ekvivalent AMG-line, M Paketu či výbavy S-Line, pričom Francúzi vám k novým matným lakom, ako je i sivá Satin Shale Grey dodajú 20-palcové disky, čierne doplnky karosérie, štítky s nápismi „Esprit Alpine“ a v interiéri prihodia modré prešívanie, originálne čalúnenie spomínanou Alcantarou či hliníkové pedále.

Diesel je minulosťou

Nečakajte naftové motory. Čisto benzínové pohonné jednotky zastupuje preplňovaný štvorvalec s objemom 1,3 litra, ktorý Renault vyvinul ešte v spolupráci s Mercedesom.

Tento agregát bude dostupný s výkonom 140 koní a v takom prípade dostanete len šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Silnejší variant s výkonom 160 koní a maximálnym krútiacim momentom 270 Nm (od 1800 do 3500 ot./min.) bude dostupný len s automatom s plynulou zmenou prevodového pomeru X-Tronic, časom by však mala doraziť i nová generácia dvojspojkovej prevodovky EDC.

Verzia bez spojkového pedálu by mala byť schopná jazdiť s priemernou spotrebou 6,2 litra na 100 kilometrov, pričom oba motory dostanú mild-hybridnú techniku v podobe štartér-generátora s 12-voltovým lítiovo-iónovým akumulátorom.

Klasický hybrid dostane nový preplňovaný trojvalec 1.2 TCe, elektromotor, 400-voltovú architektúru a dodatočne montovaný akumulátor s kapacitou len 1,7 kWh, čo je ekvivalent približne 6 decilitrov benzínu. Kombinovaný výkon modelu E-Tech bude 146 kW (199 koní, podľa Renaultu 200) a jeho priemerná spotreba by mala byť 4,6 litra na 100 km.

Trojvalcová jedna-dvojka bude navyše dostupná aj ako mild-hybrid, pričom Renault tvrdí, že má ísť o alternatívu naftového motora. Táto verzia dostane 48-voltovú lítiovo-iónovú baterku, štartér-generátor, pohonná jednotka bude naladená na 130 koní a bude spolupracovať s klasickým manuálom. Spotreba? Podľa výrobcu 5,3 litra benzínu na stovku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Renault