Výkon 200 koní poputuje na predné kolesá dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Výkon 200 koní poputuje na predné kolesá dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Vývoj dlho naznačoval, že nové Clio RS už nebude to, na čo sme zvyknutí. Atmosférický motor výrobca odpísal pred pár mesiacmi. Fanúšikovia týchto agregátov to musia prehltnúť a zmieriť sa s tým. Od teraz bude v ponuke 1,6 Turbo.

Plný názov, Clio Renaultsport 200, napovedá, že pod kapotou kraľuje výkon 147 kW (200 k). Rovnaké číslo dosahoval aj odchádzajúci vysokootáčkový motor, ktorý však maximálny výkon ponúkol až pri 7100 otáčkach. Nové Clio má maximum pri 6000 otáčkach. Krútiaci moment 240 Nm drží preplňovaná jednotka v rozpätí od 1750 do 5600 otáčok.

Jazdné vlastnosti nového Clia RS zatiaľ nepoznáme. Verím, že Renault ich doviedol k dokonalosti presne tak, ako to urobil pri predchádzajúcej generácii.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Prečo však Renault vyhodil zo svojej ponuky manuál? Výrobca obhajuje radikálnu zmenu rýchlejším preradením, ktoré prebehne za 150 ms. Na palube budú aj elektronicky ovládateľné režimy. Vodič si zvolí jeden z trojice: normal, sport a race. Oficiálne jazdné výkony zatiaľ nepoznáme. Odhadujem, že s radením pádlami pod volantom a systémom launch control dokáže Clio RS atakovať 100 km/h za niečo viac ako 6 sekúnd.

Renault ostáva verný aspoň filozofii podvozku. Príplatková verzia „Cup“ zníži svetlú výšku o 5 mm a pruženie bude tvrdšie o 15%. Brzdiť budú 320 mm kotúče, ktoré budú ukryté za 17 palcovými kolesami. Za príplatok dostane Clio RS aj osemnástky.

Žiadne prekvapenia nepriniesol ani dizajn, ktorému dominujú ostré hrany spolu s dynamickými líniami. Neviem sa rozhodnúť či posledná informácia je smutná, alebo smiešna. Ak chceme zvuk poriadneho motora, systém R-Sound Effect nám ho zabezpečí. Jednoducho do reproduktorov bude púšťať simulovaný zvuk. Kam speje tento svet?

Prečítajte si aj: Nové Clio IV RS