M4R motor

M4R motor

 Tento motor nie je na Slovensku žiadnou novinkou. V portfóliu Renaultu ho nájdeme  momentálne v ponuke pod kapotou typov – Laguna a Fluence. V prípade Fluence je s ním spriahnutá 6-stupňová manuálna prevodovka, Fluence s týmto motorom dosahuje maximálnu rýchlosť 200 km/h. Jeho priemerná spotreba je – 7,9 l/100km a emisie 182 g/km. Toto sú parametre, ktoré uvádza PR správa od Renaultu.

Najsilnejšou stránkou 2.0 litrového 16V štvorvalca M4R je jeho krútiacim momentom dostupným už od nízkych otáčok, a dobre utlmenou akustikou naprieč celým spektrom otáčok. Dosahuje výkon 105 kW /140 koní pri 6000 ot/min. a maximálny krútiaci moment 194 Nm pri 3750 ot/min. Jazdný pôžitok je ešte umocnený vysokou dostupnosťou krútiaceho momentu naprieč celým spektrom otáčok, pričom až 85% jeho maxima je dostupných už od 2000 ot/min. Vďaka odľahčeným ojniciam, piestom a ventilom si ozaj príde na svoje práve vo vyšších otáčkach.  Vďaka hliníkovému bloku valcov a použitiu kompozitných materiálov pre určité komponenty je hmotnosť tohoto motora identická s hmotnosťou 1.6 litrového motora, navyše disponuje variabilným časovaním ventilov.

Otáčková charakteristika motora M4R

Otáčková charakteristika motora M4R

Výber reťazou poháňaných rozvodov odráža vysoký štandard kvality, na ktorý si pomaly zvykáme aj pri Renaultoch :). Vďaka dvom vyvažovacím hriadeľom, aerodynamicky optimalizovanému bloku motora, olejovej vane a pomocných úchytov, bolo možné dosiahnuť výnimočný akustický komfort ako pridanú hodnotu prevádzky Fluence s 2.0 litrom M4R. M4R motor pochádza z dielní Nissanu, uvedený bol na trh v roku 2006 a okupuje motorové priestory Laguny a Clia III. generácie.

Nezabudnite si pozrieť viac o Renaulte Fluence.

Zdroj: Renault Slovensko