Priebeh krútiace momentu mohol byť aj lepší.

Nový turbodiesel využije technológiu dvoch turbodúchadiel. Renault novinku postavil na základoch motora s rovnakým objemom, ktorý disponoval jedným turbom a mal 96 kW (130 k) spolu s 320 Nm. Po novom pôjde z 1,6 litrového objemu 118 kW (160 k) pri 4000 otáčkach a 380 Nm pri 1750 otáčkach.

Vďaka dvojitému preplňovaniu má nový agregát dosahovať vysoký výkon v nízkych a stredných otáčkach. Menšie turbo pracuje od voľnobehu až do stredných otáčok, kde prácu preberá väčšie. 90 % krútiaceho momentu je vodičovi k dispozícii už od 1500 otáčok. Renault sa týmto krokom chcel vyhnúť situácii, že motor vo vyšších otáčkach naftovo umrie. Nie som si však istý, či sa mu to podarilo. Pri pohľade na krivku výkonu a krútiaceho momentu môžeme vidieť, že maximum krútiaceho momentu od 1750 otáčok výrazne klesá.

Zatiaľ nevieme, ako sa nový motor správa v skutočnosti. Nápovedou môže byť jeho graf alebo vyjadrenia tlačovej správy o pocite dvojlitra.

Vstrekovanie pohonnej jednotky pracuje s tlakom až 1800 barov. Novinka bude, samozrejme, vybavená filtrom pevných častíc. Celkovo zvládne splniť emisnú normu Euro 6.

Ako však Renault využil svoje skúsenosti z F1? Monoposty síce na naftu nejazdia, no výrobca zužitkoval poznatky o chladení a znižovaní vnútorných trecích strát. Účinnejšie chladenie spaľovacích komôr umožňuje priečny systém prúdenia vody. Kompromis medzi účinnosťou a trením zabezpečujú piestne krúžky s U profilom, ktorý umožňuje prispôsobovanie tlaku a teplote. K znižovaniu trenia prispievajú aj úpravy vačiek s označením DLC (Diamond Like Carbon).

Dátum uvedenia motora na trh nepoznáme. Renault však tvrdí, že dokáže poháňať aj väčšie vozidlá a teda pod kapotu ju dostane napríklad nová Laguna. Novinka by sa mohla objaviť aj v novom Mercedese triedy C.

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj:  Renault predstavil nový motor Energy F1 2014