Že je nový elektrický Mégane postavený na modulárnej platforme CMF-EV, sme si povedali už pri neplánovanej včerajšej premiére. A tým by sme za normálnych okolností mohli rozprávanie o šasi uzatvoriť. Lenže nové obrázky a ilustrácie odhaľujú prekvapivo vyspelú konštrukciu, ktorá stojí za hlbšie skúmanie.

Pravdepodobne najväčšia zaujímavosť sa ukrýva v zadnej časti, kde nájdete viacprvkové zavesenie zadných kolies s pomocným rámom a na každej strane dvojicu priečnych ramien doplnenú jedným pozdĺžnym ramenom. Nie že by mali Renaulty Mégane R.S. nejaké problémy so stabilitou či ovládateľnosťou, práve naopak boli kryštalickým príkladom toho, ako perfektne sa dá naladiť aj jednoduchá torzne pružná priečka. Faktom ale je, že takto vypiplané zavesenie žiadne „eReSo“ nikdy nedostalo.

Mégane E-Tech Electric

Veľmi robustne vyzerajú aj ramená predného zavesenia MacPherson, ktoré sú zrejme vyrobené z odlievaného hliníka (tento detail Renault vo svojej tlačovej správe nespomína), pričom predné poháňané kolesá spolupracujú s novým a podľa automobilky veľmi rýchlym prevodom riadenia.

Samotný elektrický motor s výkonom buď 130 alebo 218 koní a krútiacim momentom 250, respektíve 300 Nm má hmotnsoť 145 kg. To je o desať percent menej v porovnaní so slabšou elektrickou jednotkou používanou v Renaulte Zoe.

Mégane E-Tech Electric

Dynamiku slabšieho modelu Francúzi nespomínajú, výkonnejší model však dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy. E-Tech bude tým pádom pri zrýchlení celkom živý, jeho maximálna rýchlosť je však kvôli ochrane pred rýchlym vybíjaním naopak veľmi skromná – elektronika vás zastaví v rozlete už pri 160 km/h.

Elektromotor bude napájaný akumulátormi uloženými v podlahe, pričom Renault tvrdí, že ide o jednu z najtenších batérií na trhu. Celý modul s článkami má dĺžku 1960 mm a šírku 1450 mm, jeho výška je však len 110 mm. To je o 40 percent menej (opäť) v porovnaní s modelom Zoe.

Mégane E-Tech Electric

Záruka na batérie - 8 rokov

Do platformy integrované batérie od LG znižujú ťažisko (v porovnaní so súčasným Renaultom Mégane so spaľovacím motorom) o 90 milimetrov, lenže zároveň majú hmotnosť 395 kg. Výrobca neuvádza, či toto číslo platí pre model s kapacitou 40 alebo 60 kWh, ale hádame, že skôr pre ten prvý. A neprekvapuje nás ani pohotovostná hmotnosť, ktorá sa vyšplhala až na 1624 kg.

Normovaný dojazd Méganu E-Tech s menším balíčkom akumulátorov je 300 km, s tým väčším by to malo byť (tiež podľa WLTP) 470 kilometrov. Priemerná tabuľková spotreba Renaultu vychádza na 12,8 kWh/100 km, čo je ekvivalent približne 4,9 litra benzínu na 100 km. Či ide o reálne čísla, prezradí až prax a prvá zima, v každom prípade automobilka sľubuje osemročnú záruku na batérie, počas ktorej budú vymenené bezplatne, ak klesne ich kapacita na 70 percent pôvodnej hodnoty.

Mégane E-Tech Electric

Nový Renault je dlhý 4,21 m, široký 1,78 m, vysoký 1,50 m a medzi nápravami by ste namerali 2,70 metra. Základné autá budú postavené na 18-palcových kolesách, výkonnejšie modely dostanú štandardne dvadsiatky.

Elektronika dovolí nabíjať E-Tech maximálnym výkonom 130 kW, o mierne predĺženie dojazdu sa postarajú až štyri úrovne rekuperácie a z príplatkovej výbavy nás zaujal napríklad audiosystém Harman Kardon s deviatimi reproduktormi alebo nový multimediálny systém OpenR Link. Ten beží na Android Automotive OS a Renault pri vývoji tejto techniky spolupracoval s firmou Google. Vďaka tomu nájdete od výroby na palube aplikácie Google Assistant, Google Maps a Google Play. 

Mégane E-Tech Electric

Objednávkový systém na nový Renault Mégane E-Tech Electric bude spustený vo februári 2022 a prvé autá sa mohli k zákazníkom dostať už v marci.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Renault