Renault okrem expanzie na nové trhy plánuje aj rozšírenie portfólia športovo strihnutých modelov a návrat do F1.

Automobilová divízia sa bude venovať vývojom cestných vozidiel. Pôjde o autá s nálepkou RS, GT a GT-Line. Na čelo Renault RS Cars sa postavil Patrice Ratti a jeho úlohou je rozšíriť značku RS aj mimo Európy a Austrálie na rastúce trhy. Najväčšiu pozornosť venujú Francúzi Latinskej Amerike. Aj preto dostal od materskej firmy finančnú injekciu do výskumu a vývoja. Do roku 2018 má Renault Sport Cars zdvojnásobiť predaje oproti výsledkom z roku 2014. 


Renault okrem expanzie na nové trhy plánuje aj rozšírenie portfólia športovo strihnutých modelov. Očakáva sa napríklad crossover (Captur alebo Kadjar) so športovejším naladením GT, alebo s kozmetickými úpravami GT-Line. Crossover RS podľa predchádzajúcich vyjadrení pravdepodobne nepríde. V Európe by mal potiahnuť predaje nový Megane RS, ktorý príde v priebehu roka 2016. Po novom dostane len 5-dverí a dúfame, že príde s manuálnou prevodovkou.

Renault RS reorganizácia

Nový Megane RS dostane len 5 dverí. V hre je možnosť, že s turbomotorom bude spolupracovať len dvoj-spojková prevodovka, ako v Cliu RS. 

Renault sa vráti do F1

Renault Sport Racing povedie Jerome Stoll. O prácu nebude mať núdzu, skôr naopak. Renault vstúpi opäť do kolotoča Formuly 1 s vlastným tímom. Ďalšie aktivity divízie budú v Clio Cupe, pretekoch Formuly E. Francúzi hľadajú aj talentovaných jazdcov cez Renault Sport Academy. Samozrejme, motoršport bude slúžiť ako základňa pre vývoj nových technológií, ale nemôžeme zabudnúť aj ani na marketingový účel. Aktivity v pretekoch majú propagovať produkty Renault Sport Cars. Prečo by inak Francúzi míňali milióny eur?


Napriek tomu, že manažment spoločnosti rozdelil divíziu RS do dvoch samostatných celkov, požaduje od nich synergiu. To znamená, že budú musieť úzko spolupracovať. Bossovia oboch divízií sa budú spovedať priamo najvyššiemu šéfovi, Carlosovi Ghosnovi. „Dnes veríme, že motoršport stále zapaľuje predstavivosť entuziastov, ale aj každodenných vodičov. Formula 1 sa bude veľkou časťou podieľať na zvýšení povedomia o modelovom rade Renault, najmä na nových trhoch,“ hovorí Ghosn.

Renault RS reorganizácia

Renault sa vráti do seriálu F1.

„Formula 1 je svetová platforma a beží tri štvrtiny roka. Demonštruje neskreslené inovácie v strojárstve, v aerodynamike, vo vývoji nových materiálov, v prepĺňaní, v rekuperácii energie a v úspore paliva. Prirodzene dúfame, že naša angažovanosť v motoršporte bude mať priamy dopad na predaje modelov Renault Sport. Našim cieľom je najmä vývoj, no chceme, aby bol prenositeľný a komercionalizovateľný. Naša zvýšená oddanosť motoršportu je jadrom stratégie značky Renault spolu s technologickými inováciami,“ dodáva Ghosn.


Ak už spomíname športové aktivity Renaultu, nemôžeme zabudnúť na vzkriesenie značky Alpine, ku ktorému by malo prísť na jeseň na autosalóne v Paríži.


Zdroj: caradvice