Renault pred niekoľkými týždňami ohlásil, že zastavuje výrobu typu Scénic. Jedna z najväčších ikon značky mala skončiť bez nástupcu. No nakoniec žije ďalej, hoci nie vo formáte MPV. Namiesto toho pokračuje ako crossover s hybridným vodíkovým pohonom. Slávne meno použili Francúzi na označenie konceptu, ktorého odhalenie avizovali uprostred februára.

Tvarom karosérie vládne geometria

Štúdia nesúca označenie Scénic Vision zaujme okamžite svojimi hranatými tvarmi, ktoré nemajú s dnešným dizajnovým jazykom značky veľa spoločného. Geometrické krivky sú okorenené výraznými diódovými svetlami a dvomi verziami karbónu. Ten tvorí aj netradičné 21-palcové disky kolies, sú takmer plné a majú len drobné otvory.

Renault má pôdorys 4 490 x 1 900 mm, výšku 1 590 mm a rázvor osí náprav merajúci 2 835 mm. Veľkosťou teda spadá do nižšej strednej triedy a prerastá typ Mégane E-Tech Electric. Pod svojou presklenou strechou skrýva štvormiestny interiér, ktorý pôsobí vzdušne aj vďaka absencii stredového stĺpika. Zadné dvere sa otvárajú proti smeru jazdy.

Kabína obsahuje armádu malých štvorcových displejov, ale tiež niekoľko ďalších obrazoviek. Najväčšia z nich tvorí takmer celé vrchné poschodie palubnej dosky. Môže zobrazovať okolie vozidla, čím zväčšuje šoférove zorné pole o 24 %. Vnútro konceptu upúta konštrukciou sedadiel, tvarom volantu či náladovým podsvietením.

Súčasťou vybavenia je armáda kamier a rôznych senzorov, pričom dvere sa otvárajú na základe rozpoznávania tváre. S ním možno spárovať rôzne individuálne profily. Všetky sedadlá majú vlastné reproduktory a mikrofóny, čo zlepšuje komunikáciu v rámci posádky a prináša možnosť počúvania hudby individuálne. Elektronické oko sledujúce vodiča monitoruje jeho pozornosť i zdravotný stav.

Sériový elektromobil v roku 2024

Interiér je čalúnený recyklovaným polyesterom, kým podlahu tvoria plastové kusy z potrubia či fliaš na mlieko. Podľa automobilky je 30 % plastov z biologických zdrojov. Vozidlo využíva aj viacero ďalších ekologických riešení, celkovo pochádza 70 % použitých materiálov z recyklácie. No až 95 % všetkých komponentov možno opätovne spracovať.

Renault uvádza, že 1 700 kilogramov vážiaci koncept má o 75% menšiu uhlíkovú stopu než bežný elektromobil. Dôležitú rolu v tom zohral jeho zmiešaný pohon. Kým februárová upútavka naznačovala použitie motora spaľujúceho vodík, nakoniec má Scénic Vision palivový článok s výkonom 16 kW doplnený batériou.

Akumulátor disponuje kapacitou 40 kWh, pričom poháňa vpredu uložený synchrónny elektromotor produkujúci maximálne 160 kW (218 k). Ďalšie parametre ani dojazd sme sa nedozvedeli. Renault však hovorí, že trasu merajúcu 750 či 800 kilometrov by mohol Scénic Vision absolvovať s jedným 5-minútovým tankovanim.

Hybridný vodíkový pohon je len experimentom. Francúzska automobilka otvorene hovorí, že sériový Scénic bude rýdzo elektrický. Do predaja má doraziť v roku 2024. Na koncept sa bude podobať najmä dizajnom, kým interiér prejde spolu s technikou zmenami. Základom vozidla sa pravdepodobne stane koncernová platforma CMF-EV.

Zdroj: Renault

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov