Talisman príde vo verzii sedan, na rozdiel od Laguny, ktorú vyrábali vo verzii liftback. Okrem trojpriestorovej karosérie uvidíme aj praktickejšie kombi, ktoré by mali Francúzi predstaviť vo Frankfurte.

Renault Talisman prichádza do segmentu D, kde bude konkurovať autám ako Ford Mondeo, Volkswagen Passat, či Peugeot 508. Talisman oproti Lagune narástol, a s dĺžkou 4,85 metra môže konkurovať aj Superbu. Šírkou 1,87 metra a výškou 1,46 metra tiež nezahanbí. Veľký rázvor s hodnotou 2,81 metra napovedá, že v interiéri bude priestoru viac než dosť. Talisman ponúkne vo verzii sedan 608 litrov batožinového priestoru. Áno, čítate správne. Talisman príde vo verzii sedan, na rozdiel od Laguny, ktorú vyrábali vo verzii liftback. Okrem trojpriestorovej karosérie uvidíme aj praktickejšie kombi, ktoré by mali Francúzi predstaviť vo Frankfurte.

Aj s riadením zadných kolies

Talisman stojí na novej predĺženej platforme CMF, rovnako ako nový Espace. Talisman prinesie riadenie štyroch kolies 4Control a adaptívne tlmiče. Veľký Renault príde s niekoľkými jazdnými režimami. Tie budú okrem tlmenia ovplyvňovať aj odozvu a zvuk motora, radenie prevodových stupňov a dokonca aj klimatizáciu.

Renault Talisman 2015

Renault Talisman má priniesť novú úroveň vnímanej kvality

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Pohľad na dizajn je subjektívny, ale podľa nás sa nový Talisman vydaril. Nevyzerá síce tak dobre ako predchádzajúca Laguna vo verzii coupé, ale dizajn je rozhodne zaujímavejší než pri predchodcovi. Talisman príde s LED svetlami vpredu aj vzadu. Zákazníci môžu voliť medzi 16“ základnými diskami a veľkými 19“ diskami.


V interiéri nájdeme 4,2“ stredový displej s dotykovou obrazovkou. Vyššie verzie dostanú väčší 8,7“ displej s multimediálnym systémom R-Link 2. Zákazníci, ktorí zvolia vyššiu výbavu dostanú aj audio systém od spoločnosti Bose s 13 reproduktormi. Podľa verzie čakajte v interiéri aj použité materiály. Základná verzia si musí vystačiť s látkou. Vyššie verzie prídu s koženými poťahmi sedadiel, v ktorých nájdeme aj masážnu funkciu.

Talisman ponúkne len mále motory s objemom 1,6 litra, dva benzínové a tri naftové. Malý objem môže niektorých klientov odrádzať. Renault to so zmenšovaním objemov ozaj preháňa. To je už aj dvojliter veľa?!
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Talisman vonkajšími rozmermi (4,85 x 1,87 x 1,46 m) útočí aj na Škodu Superb

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Jednu dôležitú vec som ešte nespomenul, motory. Kto by čakal šesťvalce, môže utrieť slzu a ísť k prémiovým výrobcom (pretože snáď už nik iný neponúka v segmente D šesťvalce). Vravíte si, nie je problém, veď dvojliter s turbom je dnes už jasná voľba. Dvojlitrový motor však pod kapotou Talismanu tiež nenájdete. Najväčší motor tu má objem len 1,6 litra. A najmenší? Tiež. Teda správne napísané najslabší. Zážihový 1,6 litrový motor bude spriahnutý s 7-stupňovou dvoj-spojkovou prevodovkou EDC a príde v dvoch výkonových verziách. Prvá verzia ponúkne 150 koní a druhá 200 koní. Manuál k benzínu tiež nekúpite. Ach...


Pokiaľ preferujete mechanické radenie, jedinou voľbou je diesel. Naftový motor príde tiež s objemom 1,6 litra. Renault ponúkne tri verzie s výkonom 110, 130 resp. 160 koní. Najvýkonnejšiu verziu kúpite výhradne s 6-stupňovou dvoj-spojkovou EDC, k slabším verziám môžete objednať aj manuál. Informácie ohľadom akcelerácie a maximálnych rýchlostí jednotlivých verzii zatiaľ Renault nezverejnil. Najúspornejší diesel dCi 110 však vypustí len 95 g/CO2 na kilometer.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Talisman má byť globálnym typom, v Číne predávajú auto s rovnakým názvom už od roku 2012. Na ktoré ďalšie trhy však veľký Renault zamieri, zatiaľ nevieme. Bližšie informácie k Talismanu sa dozvieme pravdepodobne až pred frankfurtským autosalónom. Predaj veľkého Renaultu má odštartovať ešte pred koncom roka.

Zdroj: tlačová správa