Zákazníci sa vraj budú z väčších a krajších kolies tešiť. Či aj tí vo východnej Európe, si už nie som celkom istý. O komfort vraj prísť nemajú. No rozmery195/55 R20 sú veľmi neobvyklé a to sa odrazí na cene pneumatík.

Veľké kolesá majú svoje nevýhody

Už pri predstavení Scénicu nás zaujali 20-palcové disky ako základ. Šéfdizajnér Renaultu, Laurens van der Acker, ich chce pre všetky modely. Podľa neho vyzerajú na autách dobre a zároveň vraj dokážu zlepšiť spotrebu a komfort. Tiež si hovoríte, že sa zbláznil?! Veď hlavnými nevýhodami väčších kolies sú nižší komfort, vyššia hmotnosť a teda spotreba, väčšie nároky na zavesenie kolies a teda znova vyššia hmotnosť a robustnosť. Väčšie pneumatiky bývajú zvyčajne širšie. Majú síce lepšiu trakciu, no zároveň aj väčší valivý odpor...

V Scénicu sú štandardom pre každú verziu až 20-palcové disky a pneumatiky s veľmi netradičnými rozmermi 195/55. Niečo podobné čaká aj ostatné modely.

Francúzi sa teda rozhodli, že spomínané „dvadsiatky“ obujú do pneumatík s rozmermi 195/55, ako v prípade Scénicu. Podobnú, či dokonca rovnakú kombináciu by mali dostať aj ostatné modely značky. Acker ďalej tvrdí, že použitie takýchto kolies uľahčí prácu inžinierom. „Namiesto ladenia jednotlivých druhov podvozkov či použitia jedného univerzálneho naladenia, ktoré nie je ideálne, budú všetky autá optimalizované pre použitie veľkých kolies,“ dodal. Z toho dôvodu nemá prísť k zhoršeniu komfortu, na čom má zásluhu aj vysoký profil pneumatík. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Rozmery 195/55 R20 sú zatiaľ veľmi neobvyklé a to sa zrejme odrazí aj na cene pneumatík. Výrobcovia pneumatík však smútiť určite nebudú. :-) Čo na tento plán Renaultu hovoríte vy?