Ochrana dospelých

Testovací komisári uznávajú, že „klietka“ pre cestujúcich v Renaulte Zoe ostáva pri čelnom náraze stabilná. Značnú penalizáciu však auto dostalo za niekoľko neprehliadnuteľných prešľapov. Senzory zaznamenali príliš vysoké hodnoty v prípade ľavého kolena a stehna figuríny sedacej na sedadle spolujazdca a bezpečné nie sú ani niektoré časti palubnej dosky.

Uvedený detail by na prepadnutie nestačil, lenže snímače zároveň zaznamenali značnú deformáciu hrudníka vodiča. O nejaké body Zoe prišlo aj pri hodnotení nárazu na pevnú prekážku, predovšetkým kvôli horšiemu výsledku figuríny sediacej na zadnom sedadle, vôbec najslabšie čísla však na testerov vyskákali pri bočných nárazoch.

Najhoršie dopadla figurína pri bočnom náraze na pevnú prekážku v podobe stĺpa, pretože jej hlava priamo dopadla na stredový stĺpik. A pretože auto nemá stredový airbag a dobre nedopadla ani ochrana krčnej chrbtice pri náraze zozadu, Zoe celkovo získalo za ochranu dospelých len 43 percent.

Ochrana detí

Výsledky tento časti dopadli o niečo lepšie, malý elektrický Renault získal 52 percent, dve čiastkové hodnoty však donútia konštruktérov Renaultu zamyslieť sa. Pri čelnom náraze Zoe stratilo body za ochranu figuríny 10-ročného dieťaťa, keď senzory na jeho hlave a hrudníku zaznamenali hraničné hodnoty. Najhorším možným spôsobom následne dopadla hlava tej istej figuríny pri bočnom náraze, pretože sa dotkla konštrukcie auta. Ako nevyhovujúce sa tiež ukázali upínacie body systému Isofix, čo Euro NCAP hodnotí ako „rozpor informácií medzi výrobcom zádržného systému a Renaultom“.

Ochrana chodcov

Zoe má k dispozícii systém automatického brzdenia, nie je však v štandardnej výbave a tak ho Euro NCAP nehodnotilo. Samotná ochrana chodcov či cyklistov nie je vyslovene zlá. Deformovateľná predná kapota dokáže celkom účinne chrániť hlavu a mäkký predný nárazník nohám podľa možností neublíži, lenže ostrá hrana prednej kapoty je rizikom pre panvu chodca a predné stĺpiky sú jednoducho príliš tuhé na to, aby ste do nich chceli naraziť hlavou. Výsledok – 41 percent.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Asistenčné systém

Ako sme už spomínali, Zoe je jeden z najstarších modelov Renaultu a má smolu v tom, že v čase uvedenia na trh ešte neboli potrebné rôzne asistenčné systémy a bezpečnostné prvky. Inak povedané, to čo v roku 2013 stačilo na 85 percent bodov, je v roku 2021 dosť len na 14 percent.

Čo na celkové hodnotenie 0 hviezdičiek hovorí Renault? Predpokladáme, že informáciu o výsledku v najnovšom kole nárazových testov Euro NCAP dostal v predstihu, automobilka sa však k danej veci zatiaľ nevyjadrila. Ak zareaguje, dáme vám určite vedieť.