Asi správne tušíte, že prvý a najväčší rozdiel je v cene. Napríklad na našom trhu dostupné BMW M340i stojí 69 500 eur a naproti tomu základnú M3 môžete mať od 90 550 eur. To je rozdiel viac ako 20 tisíc eur, ktorý vie nový majiteľ slabšieho modelu premeniť napríklad za bohatú výbavu, alebo nejakú víkendovku, s ktorou sa bude chodiť zabávať na okresky počas letných víkendov.

Pritom práve M340i mu splní väčšinu toho, čo od výkonného auta po ceste do práce a počas pracovného týždňa očakáva. Nebude ho obťažovať hlukom, bude pohodlnejšie a v neposlednom rade ho prevádzka bude stáť menej peňazí, či už na benzíne alebo na havarijnom poistení.

Najsilnejším argumentom môže byť manuál

Argumentom pre model M, aspoň teda v prípade M2 a M3, môže byť jedinečná možnosť objednať si ich s manuálnou prevodovkou, ktorá inak už nie je dostupná nielen v iných mníchovských autách, ale neponúka ich dokonca ani priama konkurencia v podobe modelov Audi RS či Mercedes-AMG. Ďalším pozitívom „eMkových“ áut bude ich schopnosť udržať si vyššiu zostatkovú hodnotu. Po určitej dobe, obzvlášť niektoré verzie a práve s manuálnou prevodovkou, môžu stáť takmer rovnako, ako keď boli nové, alebo budú nakoniec ešte drahšie.

V prospech modelov M hovorí ešte jeden detail. Je ním použitie takzvaného S motora, teda pohonnej jednotky s kódovým označením začínajúcim písmenom S a taktiež VIN začínajúcim na WBS namiesto bežného BMW s VIN začínajúcim kombináciou WBA. To sú veci, za ktoré si môže budúci majiteľ priplatiť, alebo sa práve vďaka tomu auto následne rýchlejšie predá.

Uvedeným určite netvrdíme, aby ste si automaticky kúpili model M. Tieto autá sú svojim celkovým naladením (či už podvozka, elektroniky alebo motora) v mnohom unikátne. Ale záleží aj na preferenciách. Takže M Performance verzie môžu byť pre konkrétnu cieľovú skupinu skutočne o niečo vhodnejšou alternatívou. Osobne by som si ho vybral tiež a zvyšné peniaze investoval do víkendovky. Vidíte to rovnako? Dajte vedieť v komentároch.

Zdroj: bmwblog