TT na seba zobralo príliš typický vzhľad Audi. Podľa Schreyera by malo stáť mimo neho.

Muž, ktorý do roku 2006 pracoval pre VW, je zodpovedný za pozdvihnutie kórejských značiek z dizajnovej šedosti do pozornosti Európanov. V časoch práce pre nemecký koncern však bol zodpovedný za vzhľad prvého Audi TT. „Spôsob, akým nové TT vzniklo, bol ikonický. Nie je ľahké pripraviť nové generácie takýchto áut. Ste terčom kritiky,“ uviedol Schreyer na ženevskom autosalóne. Podľa jeho slov nové TT sa príliš vnára do dizajnu ostatných typov značky. Prvá generácia stála mimo neho.

Podobnú nevôľu prezentoval na účet BMW 2 Active Tourer. Označil ho za zlyhanie. BMW vnútilo svoj tradičný dizajn autu s predným pohonom. „V Mníchove s predným pohonom nikdy nepracovali. Navrhnúť dobrú prednokolku je zložité. Pokúsili sa to urobiť s tradičným dizajnom, no nefunguje to. BMW i3 je omnoho lepšie,“ povedal.

Automobilky s tradíciou majú s dizajnom väčší problém. Verejnosť ho bude posudzovať vždy v nejakom kontexte.

Peter Schreyer kritikou konkurentov nešetril. Svoju prácu obhajoval.

Neobišiel ani Toyotu Mirai

Kritiku si zaslúžila aj hybridná Toyota Mirai, ktorá údajne vznikla v časovom strese dizajnérov. Tvorcovia vzhľadu sú vraj často pod stresom, nedokážu sa na vec pozrieť s odstupom a porozmýšľať o nich.

Na tomto mieste však nastáva koniec hejtovania. Za veľmi dobre dizajnovo zvládnuté auto Schreyer berie napríklad Bentley EXP 10 Speed 6. Vytváranie dizajnu pre automobilky s tradíciou považuje za ťažší oriešok, pretože títo výrobcovia majú tradíciu a vzhľad ich vozidiel bude vždy považovaný v nejakom kontexte. Hyundai a Kia mohli v tejto oblasti použiť odvážnejšie prvky a plány s cieľom vytvoriť nový dizajnový smer.

V tejto oblasti sa mu údajne podarilo splniť cieľ a plánuje pokračovať v nastavenom trende. „Myslím si, že kultúra sa zmenila od doby, keď som prišiel do Kie. Stali sme sa značkou blízkou prémiovým napriek tomu, že sa orientujeme skôr na objem produkcie,“ chváli svoju prácu dizajnér. Kórejské automobilky nie sú a ani nechcú byť prémiovými značkami. Chcú sa nim priblížiť. Schreyerovým ďalším cieľom je pozdvihnúť kvalitu „jeho“ značiek v očiach zákazníkov.

Zdroj: motoring.com.au

Prečítajte si aj: Audi TT 2.0 TFSI quattro 8S III. gen

Hybridná Toyota je dizajnový nepodarok. Nemôžem inak, ako len súhlasiť.

Dané Betley je dizajnovo veľmi dobre zvládnuté auto. Opäť musím len súhlasiť.