Marussia B1

Na Marussie B1 padá prach

Marussia mala byť ruským Ferrari, to ale nevyšlo a rok po skončení výroby je z automobilky mesto duchov.

Ich modely neboli žiadnym nosičom vody

Fomenko na to išiel chytro, Marussiu B1 aj B2 postavil na rovnakom šasi a poháňal ich rovnakými motormi, líšili sa iba panelmi karosérie. Autá však neboli len tak na parádu, vážili asi 1100 kg a zákazníci si mohli vybrať, či zadné kolesá bude poháňať atmosférický 3,5 litrový V6 s výkonom 360 k, alebo prepĺňaný 2,6 litrový V6 Cosworth s výkonom 450 k. Marussia B1 a B2 dokázali pokoriť stovku za 3,8 s dosahovali topspeed viac ako 250 km/h.

Marussia B1

Rok po skončení výroby je z fabriky mesto duchov

Že to Marussia myslí s motoršportom vážne ukázali keď supercary prevetrali na okruhu a potvrdili to v roku 2010 kúpou tímu Formuly 1, Virgin Racing. Hoci v F1 neboli veľmi úspešní, dokázali, že majú na to udržať sa v motoršportovej elite. Lenže automobilke sa postupne prestalo dariť sa prišiel úpadok. Stratovú firmu prestal Andrej Čeglakov finančne podporovať. V roku 2014 Marussia skončila, no tím F1 sezónu dokončil. Dnes jazdia ako Manor F1 Team.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Automobilka nebola na trhu vyslovene neúspešná. Oficiálne informácie hovoria, že predali takmer 3000 kusov Marussie B1 a asi 500 kusov Marussie B2. Ani to však nestačilo na záchranu. O týchto číslach každý odborník pochybuje. Sídlo Marussie dnes chátra a na nedokončené autá padá prach. Fotky ukazujú, ako to vyzerá rok po bankrote Marussie. Nie je to pekný pohľad.

Zdroj: autoforum.cz