Singer Turbo Study je postavený tak ako predchádzajúce modely tejto značky (s výnimkou terénneho konceptu ACS) na podvozku klasického Porsche 964, z pôvodného automobilu ale toho veľa neostáva. Známa kalifornská firma modifikuje zavesenie, techniku, interiér a vonkajšie panely karosérie – v tomto prípade nalakovanej do odtieňa Wolf Blue – kompletne vyrába z karbónového kompozitu.

Aj preto nové Turbo zo Spojených štátov to pôvodné z Nemecka len pripomína, a keď porovnáte jednotlivé detaily, zistíte, že vo výsledku ide o iné auto. A to vrátane obrovského zadného krídla, respektíve „veľrybieho chvosta“ (Whale Tail), ako sa mu dôverne hovorí v niektorých kruhoch. Jeho štíhly tvar je viac podobný spojlerom použitým na ranných modeloch, potom však automobilka do spodnej časti namontovala medzichladič a o svoju vizuálnu ľahkosť prišiel.

450 koní je len základ

Medzichladič dostalo aj Turbo Study a dokonca nie jeden, ale hneď dva. Sú však umne ukryté a vzduch k nim privádzajú „lapače“ integrované do prednej nábehovej hrany zadných blatníkov. Prvý preplňovaný Singer má v páre samozrejme aj turbodúchadlá, ktoré tvorcovia prevzali z Porsche 911 generácie 992.

Turbá dopujú novú 3,8-litrovú vzduchom chladenú (!) verziu plochej šestky Mezger, pomenovanej po legendárnom konštruktérovi automobilky Porsche Hansovi Mezgerovi, ktorý zomrel predvlani vo veku 90 rokov. Agregát podľa tlačovej správy produkuje „viac ako 450 hp“, inak povedané „viac ako 456 koní“ (335 kW), ale pohonná jednotka môže byť ďalej upravená podľa priania zákazníka, čo sa dá chápať aj tak, že zďaleka nepôjde o najvyššie možné číslo.

Šesťvalec je spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom zadných kolies, Singer ale pripúšťa, že ak niekto bude chcieť štvorkolku, neodíde s prázdnou. Klientom pomôže s ovládateľnosťou auta ABS, kontrola trakcie a za príplatok dostanete i karbónovo-keramický brzdový systém.

Správa zdôrazňuje, že Turbo Study má oproti doteraz vyrobeným kupé lepšiu protihlukovú izoláciu a k tomu si môžete viac „do komfortu“ nechať naladiť i podvozok, respektíve pružiny a tlmiče. To však neznamená, že by mala novinka jednostranné zameranie. V základe sa bude hodiť na diaľnice či alpské priesmyky, ak si ale budete priať, Singer zvýši výkon, panely proti hluku nepoužije a ešte prihodí ostrejšie naladený výfuk i šasi.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 17 obrázkov

zdroj: Singer