Dvojdverové kupé Škoda 110 R bolo pre automobilku AZNP Mladá Boleslav prelomové auto. V skutočnosti šlo o vývoj pobočného závodu AZNP v Kvasinách, ktorý si jeho produkciou zabezpečil ďalšiu budúcnosť. A nie hocijakú. Ešte v roku 1969 totiž v Kvasinách bojovali s malým výkonom centrálnej kotolne, nedostatkom skladových plôch, problémami so statikou niektorých budov a meškaním s rozširovaním lisovne. Napriek tomu museli riešiť modernizáciu výroby a ďalší výrobný program.

Prvé verzie československého kupé mali jeden pár hlavných svetlometov. V roku 1970 bolo kupé veľmi prestížnou záležitosťou.

Štart až po celozávodnej dovolenke 1970

Napriek všetkým prekážkam sa podarilo nemožné a po celozávodnej dovolenke v auguste 1970 fabrika oznámila oficiálny začiatok sériovej výroby atraktívnej novinky – Škoda 110 R. V Kvasinách vtedy zmontovali prvých 50 kusov overovacej série, ktoré čakali zaťažkávacie skúšky v reálnej premávke. Ďalších 5 kusov pripravili pre XII. Medzinárodný veľtrh v Brne, kde si ich v termíne 5. – 14. októbra 1970 prvýkrát pozrela aj verejnosť. Vtedy ešte pod oficiálnym označením Škoda 110 R Coupé.

Zaujíma vás viac perličiek z vývoja tohto auta? Tak si počkajte na článok, ktorý momentálne pri príležitosti okrúhlych narodenín tejto československej ikony pripravujem.