„Prevzatím zodpovednosti za globálnu platformu MQB-A0 zodpovedá spoločnosť ŠKODA AUTO prvýkrát za celosvetový vývoj platformy. Vkladáme do nej svoju odbornosť v oblasti vývoja, preberáme ešte väčšiu zodpovednosť v koncerne Volkswagen a zároveň upevňujeme pozíciu sídla spoločnosti ŠKODA AUTO ako dôležitej európskej lokality vývoja pre koncern. Som presvedčený, že na základe globálnej platformy MQB-A0 sa nám podarí získať veľa nových zákazníkov a posilníme postavenie koncernu vo vstupných segmentoch," povedal aktuálny šéf automobilky Škoda Auto, Thomas Schäfer. Podvozková platforma MQB A0 a stratégia jej hromadného zdieľania naprieč celým koncernom pritom prináša potrebné úspory a ponuku najnovších technológií aj pre jednoduché modely.

Vývoj má v Škode tradíciu

Ak by si niekto myslel, že vstupom škodovky do koncernu VW sa z mladoboleslavskej automobilky stala len akási montovňa, dosť sa mýli. Práve Škoda Auto je známa tým, že v rámci celého koncernu sa aj doteraz starala o vývoj niekoľkých technických celkov, vrátane prevodoviek. Potvrdzuje to aj Johannes Neft z predstavenstva spoločnosti zodpovedný za oblasť technického vývoja: „Tím našich zamestnancov Technického vývoja má hlboké znalosti o vstupných segmentoch, čo teraz zúročujeme pri vývoji globálnej platformy MQB-A0. Je to pre nás skvelé ocenenie a zároveň veľká motivácia, aby sme tento projekt doviedli k úspechu. Na báze tejto platformy vzniknú nové modely, ktoré budú presne prispôsobené rozmanitým potrebám zákazníkov v rôznych regiónoch." Bez zaujímavosti nie je ani fakt, že v súvislosti so zodpovednosťou za globálnu platformu MQB-A0 bude česká automobilka potrebovať nových vysoko kvalifikovaných zamestnancov, najmä v oblasti technického vývoja. Niektorí do tohto projektu prejdú z iných pozícií, z väčšej časti však pôjde o novoprijatých pracovníkov.

zdroj: Škoda Auto