Škoda Fabia Combi, kto by ju nepoznal, však? A hoci dnes toto praktické kombi oslavuje 20 rokov, jeho pfríbeh sa v skutočnosti začal písať už na prelome rokov 1994/1995, keď celé Slovensko ešte len hýkalo nad novou Feliciou. V mladoboleslavskej automobilke sa však začal rodiť projekt SK-240, ktorého výsledkom bola neskôr Škoda Fabia prvej generácie.

Podiel verzie Combi v modelovom rade Fabia je neuveriteľných 40 %. Aj preto nakoniec dostane nástupcu.

Felicia je pravek, postavíme moderné auto

Okolo vývoja Škody Fabia je zaujímavých mnoho neznámych faktov a nesporne by si zaslúžili samostatný článok, v súvislosti s výročím Fabie Combi preto spomeniem aspoň skutočnosť, že pôvodne mala vzniknúť na koncernovej podvozkovej platforme A03 známej napríklad z VW Polo III či Seat Ibiza II. Volkswagen sa však rozhodol, že Fabiu použije ako testovaciu vývojovú základňu pre úplne novú platformu A04. Škoda Fabia prvej generácie tak mala hneď od začiatku šťastie na neuveriteľne moderné riešenia, ktoré dovtedy sériovo nepoužíval ani samotný Volkswagen. Prvá  Škoda Fabia Combi preto bola v čase príchodu na trh najmodernejším malým kombi z celého koncernu VW.

Dnes to znie zvláštne, ale v momente, keď sme hýkali pri svetovej premiére Felicie Combi, sa už v mladoboleslavskej automobilke rok pracovalo na novej Fabii.

Fabia Combi vznikla na podvozkovej platforme A04 (PQ24). Zároveň s vývojom Fabie prebiehal na PQ24 súbežne aj vývoj prvého Audi A2.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

„Škuľavá Betty“

Prvá generácia Fabie Combi bola na trhu od septembra 2000 do decembra 2007, keď opustil výrobné linky jej posledný exemplár. To sa už vo výrobe objavila Fabia druhej generácie známa najmä svojim kontroverzným dizajnom. O jeho príčine dodnes kolujú mnohé fámy a povery, faktom však je, že auto bolo opticky pomerne úzke a vysoké. Disproporčnosť dizajnu sa čiastočne podarilo eliminovať až verzii Fabia Combi II, ani ona sa však nezbavila predných svetiel s optikou projektorových halogénových svetlometov na vnútornej strane (smerom k stredu vozidla), čo vyvolávalo dojem škuľavého auta (aj preto sa v rámci neskoršieho faceliftu optika presunula smerom k vonkajším okrajom auta). Druhá generácia Fabie Combi však priniesla aj zaujímavé verzie v podobe Fabie Combi Scout či športovo ladenej Fabie Combi RS.

Novinkou druhej generácie Fabie Combi bola verzia Scout. Nešlo však o auto do terénu, ale skôr o štýlovejšiu voľbu do mesta. Zodpovedal tomu pohon len predných kolies a pneumatiky s príliš nízkym profilovým číslom.

Fabia Combi RS veľa vody nenamútila. Dôvodov bolo viac, okrem iného aj fakt, že ju výrobca ponúkal len s dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

„Trojka“ povesť napravila

Tretia generácia Fabie Combi svojimi vyváženými tvarmi opäť pripomína prvú generáciu a k modelovému radu Fabia prižahuje aj zákazníkov, ktorí na Fabiu medzičasom zanevreli. Jej popularita dokonca narastá a po nedávnom vyhlásení fabriky, že v štvrtej generácii Fabie sa už neobjaví, spôsobil dopyt po tejto karosárskej verzii doslova ošiaľ. Automobilka preto prehodnotila svoj pôvodný zámer a prezradila, že Fabia Combi sa ukáže aj vo svoje štvrtej generácii. Zdá sa teda, že Fabiu Combi čaká ďalšia úspešná budúcnosť.

Počty vyrobených modelov Fabie Combi
1. generácia – 574 000 kusov
2. generácia – 513 000 kusov
3. generácia – doteraz 382 900 kusov

Dizajn tretej generácie Fabie Combi sa veľmi podaril a ľuďom sa opät páči.

V priebehu času sa zväčšoval aj základný objem kufra Fabie Combi. Kým jej prvá generácia ponúkala 426 l, súčasná Fabia Combi III (na obr.) má základný objem kufra až 530 l.