Ako aj v minulosti, tak aj štvrtá generácia je v predaji vo výbave Active, Ambition a Style. Ak si teda dnes nemôžeme objednať základný 1,0 MPI trojvalec s 48 kW (65 k) a manuálnou 5-stupňovou prevodovkou, tak je pre nás dnes prvou možnou motorizáciou tiež 1,0 MPI naladený na 59 kW (80 k) za 12 260 eur.

LED v sérii, klimatizácia už nie

Stále sa rozprávame o výbave Ambition, ktorá má síce 15-palcové oceľové disky, avšak aj predkolízny asistent, DAB rádio, 6,5-palcový displej či asistent udržania v pruhoch. Super sú aj základné LED svetlá, trocha zamrzí, že ani dnes nie je v sérii klimatizácia. Tú pritom mala v sérii už pofaceliftová tretia generácia a štvrtá o ňu prekvapivo prišla.

Tú dostanete sériovo až vo výbave Ambition, spolu s ňou aj zadné elektrické okná, tempomat či kožený volant. Výrobca si za túto výbavu pýta navyše podľa motorizácie od 800 do 1 100 eur. Za ďalších 1 400 eur vo výbave Style dostanete už 16-palcové hliníkové disky, vyhrievaný volant a predné sedadlá, dvojzónovú automatickú klimatizáciu či PDC vzadu. Full LED svetlá si môžete kúpiť už od druhej výbavy za 821 eur či 18-palcové disky za nemalých 2 181 eur pre Ambition a 1 180 eur pre Style.

Fabia je však už „dospelé“ auto, a tak si môžete kúpiť aj parkovací asistent, adaptívny tempomat, po prvýkrát aj digitálny displej (za 428 eur) či hlasové ovládanie Laura a bezkľúčový vstup. Avšak pozor, vybavená Fabia s výkonnejším 1,0 TSI tak môže atakovať cenu 25 tisíc eur, čo je skutočne dosť. Avšak individualite sa medze nekladú a takto vybavených kúskov bude minimum. Hlavným predajným artiklom bude podľa mňa silnejšia verzia 1,0 TSI s 81 kW (110 k) a už 6-stupňovou prevodovkou, ktorá je voči slabšiemu 1,0 TSI s 5kvaltom drahšia len o 300 eur. Aká by bola vaša vybraná verzia?