Automobilka Škoda odhalila ďalšiu novinku, ktorou sa pochváli na nadchádzajúcom frankfurtskom autosalóne. Fabrika zároveň nahlas hovorí o Monte Carle ako o ďalšom výbavovom stupni so športovo-lifestylovým akcentom, nie o plnokrvnom športovom modeli. Tými v portfóliu Škody naďalej zostávajú verzie RS, hoci v prípade najväčšieho naftového SUV Kodiaq RS by sa o tom, napriek silnému motoru, dalo polemizovať.

Verziu Monte Carlo zozadu prezradí čierny plastový "difúzor" a zatmavený nápis ŠKODA pod zadným oknom.

Viac štýlu aj čierneho lesku

Kamiq Monte Carlo ide na vec rovnako ako nedávno predstavená Scala Monte Carlo. Zákazníkov bude teda lákať lesklou čiernou maskou chladiča, čiernymi spojlermi, vonkajšími spätnými zrkadlami, obloženiami bočných prahov, čiernou kontrastnou strechou, zadným difúzorom a zatmaveným nápisom „Škoda“ na dverách batožinového priestoru. Zliatinové disky s dizajnom Monte Carlo majú, rovnako ako pri Scale, priemer 17 palcov, na želanie však dostane aj „osemnástky“.

Kým Scalu ukázala fabrika v červenom laku, Kamiq Monte Carlo sa predvádza v bielej farbe. A celkom mu to sluší.

Kabína používa osvedčenú farebnú schému s kontrastnými športovými sedadlami obšitými bielou niťou, športovým volantom s plochým vencom, červenými linkami na palubnej doske a vnútorných výplniach dverí, kovovými pedálmi a čiernym stropom. Vizuálne je interiér prakticky rovnaký ako pri Scale Monte Carlo.

Športové sedadlá Monte Carla používajú charakteristickú farebnú kombináciu a prešívanie bielou kontrastnou niťou.

Aj s trojvalcom

Výbavová línia Monte Carlo je aj v prípade modelu Kamiq k dispozícii so všetkými dostupnými motorizáciami. Základom je teda benzínový prepĺňaný trojvalec 1,0 TSI s výkonom 70 kW (95 k), zatiaľ čo vrchol ponuky tvorí štvorvalec 1,5 TSI naladený na 110 kW (150 k). Nechýba ani turbodiesel 1,6 TDI (85 kW, respektíve 115 k).

Na trhu by sa mal Kamiq Monte Carlo objaviť ešte koncom roka 2019. Ceny zatiaľ slovenské zastúpenie značky Škoda nezverejnilo.