Podrobnejšie sme sa o hybridnej verzii nemali priestor baviť. Postupne je zrejmé, že hybridná verzia bude aj s možnosťou dobiť auto zo zástrčky. Keďže ho skombinujú s oboma druhmi karosérie liftback a combi, zároveň s pohonmi predných kolies aj 4x4, agregátmi TSI a TDI a v neposlednom rade možno aj s manuálnymi a automatickými prevodovkami 7-DSG, vznikne z toho jednoznačne historicky najpestrejšia ponuka modelov Škoda Octavia RS a zároveň jedna z najväčších ponúk športových modelov na svete. 

Octavia RS plug-in hybrid doplní Golf GTI

Najviac vás iste bude zaujímať, s akým spaľovacím motorom hybridný pohon skombinujú. Siahať môžu len po tom, čo majú vo VW Group vyvinuté. V prípade pohonu PHEV od VW Group je to 1,4 TSI, ktorý nedávno predstavili v modeli VW Golf GTE 8. generácie. Výkonové parametre tejto kombinácie pre verziu RS či GTI nie sú známe, no zástupcovia značky potvrdzujú, že Octavia RS PHEV nemá zaostávať za verziou Octavia RS TSI. Tá bude mať pod kapotou naďalej motor triedy EA888, teda 2,0 TSI, ktorý by mal mať 184 kW (250 k). Je totiž verejným prísľubom, že Octavie RS 4. generácie budú najvýkonnejšie doposiaľ. To sa má týkať aj naftových verzií. Z toho sa dá usúdiť nasledovné: Ak má motor 1,4 TSI výkon 155 k, elektromotor umiestnený medzi motor a prevodovku bude nutné nastaviť aspoň na 74 kW (100 koní). 

Škoda Octavia RS PHEV nedostane manuál. Čo však jej hmotnosť?

Je isté, že verzia Octavia RS PHEV nebude k dispozícii s manuálnou prevodovkou. Kombinácia oboch pohonov má ponúknuť 400 Nm a teda čas na stovku z miesta pod 7 sekúnd. Ak vás toto číslo veľmi nenadchlo, nezabúdajte, že verzia s možnosťou len pohonu na elektrinu bude zápasiť s hmotnosťou. A teda automaticky nielen s dynamikou v priamke, ale aj s ovládateľnosťou v rýchlostiach. Octavia RS PHEV bude mať v sebe minimálne 13 kWh akumulátory a s elektromotorom navyše sa hmotnosť navýši minimálne o 250 kg. To je šialene veľa. Na druhej strane, Škoda Octavia RS 4 PHEV má byť schopná prejsť len na elektrinu takmer 50 km, čo jej môže dať voči konkurentom výhodu v prípade, že nákup firemného auta bude podmienený veľmi nízky číslom CO2. 

Škoda Octavia RS TDI

Tradičná verzia, ktorá sa v ponuke objavila s druhou generáciou obľúbeného modelu bude mať naďalej motor EA288, teda 2,0 TDI s výkonom 200 k. Žiaľ, šance na verziu s BiTDI motorom s výkonom 240 k a 500 Nm, známym z Passatu B8 či Kodiaqu RS, vylúčili, čo je pre fanúšikov nafty veľká smola.
 

Kedy bude premiéra? Možno už v Ženeve 2020

Je veľmi možné, že Škoda Auto prinesie prvé ostré modely pred verejnosť na marcovom autosalóne v Ženeve. Je zároveň celkom isté, že plug-in hybrid verzia Octavie RS bude najdrahšia Octavia historicky. Myslíte si, že Škoda Octavia RS PHEV má šancu na väčší úspech? Alebo to bude len povinná cenníková položka v ponuke pre zníženie emisných noriem ponuky výrobcu?

zdroj info a foto: autoexpress.co.uk