Prechod od spaľovacích motorov na elektrické autá je, zdá sa, nezvratný proces, ktorý sa už dnes bezprostredne dotýka všetkých automobilových výrobcov. Nie je to však rozhodnutie odborníkov, ľudí z vývoja, ale skôr politicko-lobistické rozhodnutie a tlak. Či nastolený trend vydrží, prípadne zosilnie sa ukáže po roku 2025, kedy bude naplno možné vnímať dôsledky súčasnej energetickej krízy. Na elektromobilitu najviac prechádzajú značky z Európy, no bokom nezostáva ani zvyšok sveta. Podstatne iné technológie, ich rýchly vývoj a nové cenové pomery v dodávateľských reťazcoch so sebou prinášajú aj nový pohľad na mobilitu. Zmení sa aj vnímanie jednotlivých automobilových segmentov a najmä cenové pomery medzi nimi. Na tieto zmeny sa pochopiteľne pripravuje aj koncern Volkswagen a jeho mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Ako uvádza podnikový magazín Škodovácký odborář, tú čakajú v horizonte nasledujúcich desiatich rokov doslova revolučné zmeny.

Správna ponuka v správnom čase

Ako sa hovorí, kto sa neprispôsobí, ten neprežije. A platí to aj pre rozvíjajúci  sa automobilový priemysel. Tradičným pohľadom sa síce môže zdať, že dobré časy končia, no kde niečo končí, tam niečo nové začína. Asi tak treba vnímať aktuálny vývoj vo viacerých automobilkách, ktoré „za oponou“ už teraz pripravujú zmeny. A na tie budú zákazníkov postupne pripravovať. Ako sa zdá, podobnému scenáru sa nevyhne ani Škoda Auto.

Že sa tak skutočne deje, naznačila aj odpoveď šéfa koncernu VW, Olivera Blumeho, v podnikovom magazíne českej automobilky, kde odpovedá na otázku Karla Matějku z technického vývoja o tom, prečo Škoda Auto opustí pozície lacnejších modelov a najlacnejším modelom sa pravdepodobne postupom času stane Octavia. Blume otázku nijako nerozporoval a odpovedal: „To je otázka flexibility a mixu výroby, ktorý bude automobilka potrebovať ešte najmenej desať rokov.“ Zároveň potvrdil, že ide o správne načasovanie ponuky pre nového zákazníka a potvrdil, že príslušné rozhodnutia o ďalšom smerovaní padnú už čoskoro. Zdá sa teda, že aj Škoda Auto musí svojich zákazníkov postupne pripraviť na drahšiu mobilitu a fakt, že základné modely už nebudú malé autá bez výbavy za výpredajové ceny.

zdroj: Škodavácký odborář