Rapid je nekompromisnou reakciou na prognózy predaja

Škoda fičí na plné obrátky. Nič nenecháva na náhodu. Kedysi značke stačil v ponuke jeden typ s nespočetným množstvom modelov. Veľmi jednoduchého a obmedzeného konceptu sa fabrika v Mladej Boleslavi držala až po Feliciu. Prelomová bola Octavia I v roku 1997. O 2 roky neskôr prišla Fabia a v r2001 aj veľký Superb. Do nového tisícročia už vstúpila Škoda Auto ako dospelá značka s 3 samostatnými typmi a pestrou paletou modelov z nich. Toto však zďaleka nemal byť cieľ. Medzičasom ponuku doplnil Roomster v roku 2006 a Yeti o ďalšie 3 roky neskôr. V r2011 sme sa dozvedeli, že Škoda začne robiť aj 6. a 7. typ Citigo a Rapid. Tento materiál venujem práve podrobnejšiemu predstaveniu Rapidu.


V r2011 sa celosvetovo predalo približne 18,5 milióna kompaktných áut. Len v strednej Európe predstavuje celkový podiel variantov hatchback, sedan, liftback a kombi aktuálne približne 43%, v západnej Európe 37%. Odborníci očakávajú, že do r2020 narastie segment Európe o ďalších takmer 15 %, vo východnej Európe dokonca o takmer 75 %! V rámci tejto triedy pripadá 42 % na modely so stupňovitou zadnou časťou, teda sedan a liftback. Podľa vyjadrenia odborníkov, celosvetový počet predaných vozidiel práve tohto typu do roku 2020 vzrastie zhruba o 50 %. Preto sa vôbec netreba diviť, že škoda do ponuky zaradila auto ako je toto. Meno je naozaj druhoradé a mnohým trhom okrem ČR, SR, Maďarska, Poľska a možno Británie nič nepripomína...

Najväčšia modelová ofenzíva v histórii Škoda pokračuje. V nasledujúcich rokoch uvedú na trh v priemere jedno autol každých šesť mesiacov.

Najväčšia modelová ofenzíva v histórii Škoda pokračuje. V nasledujúcich rokoch uvedú na trh v priemere jedno auto každých šesť mesiacov.


Škoda Auto predáva ako nikdy predtým a chce ešte viac. Aktuálne sa s celosvetovým predajom pohybuje na úrovni vyše 800 000 áut ročne. Neskromný plán má značku posunúť do roku 2018 na takmer dvojnásobok! To znamená, že aktuálneho celosvetového podielu 1,46% by mali byť cca 3%. Rapid je dôležitým pilierom rastovej stratégie. Len niekoľko mesiacov po začatí po mestskej myške Citigo, od jesene 2012 postupne uvádzaný na európske trhy, aj na Slovenský.


Škoda Rapid presvedčí priestorom, dizajnom, pomerom ceny/hodnoty, bezpečnostnou výbavou a úspornými motormi. Škoda Rapid sa vyrába v hlavnom závode v Mladej Boleslavi. V špecifickej verzii sa bude ŠKODA Rapid od roku 2013 vyrábať a predávať aj v Číne. V Indii je v predaji už od r2011, jedná sa však o úplne iné auto, postavené na báze VW Polo.

Obojstranný koberec pre kufor pojme až 5 litrov nechtiac rozliatej tekutiny. Je ľahko umývateľný. Ponuka farebných kombinácií prístrojovej dosky a výplní dverí zahŕňa tieto varianty: čierna Satin/sivá Telúr a béžová Stone.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov


Veľa miesta a priestoru za "dostupnú" cenu

Rapid vo svojej triede stanovuje nové štandardy priestrannosti. Pri kompaktných vonkajších rozmeroch (dĺžka 4,48 m, šírka 1,71 m, výška 1,46 m) môže pohodlne cestovať až 5 osôb. Vykazuje najlepšie hodnoty v triede v priestore pre nohy a nad hlavou na zadných sedadlách. Rekordom v segmente je objem kufra 550 litrov, čo je viac než mala prvá generácia Octavie (520 l). Rapid je v porovnaní s konkurenciou o poznanie drahší (v tisícoch Euro), no Škoda tvrdí, že cena je primeraná kvalite a úrovni spracovania...

Základný uvádzací cenník Škoda Rapid platný do konca roka 2012

Praktické riešenia Simply Clever

Šikovne navrhnutý Rapid ponúka 19 "Simply Clever" riešení. 4 z nich sa v Škode objavujú prvýkrát: pod sedadlom vodiča praktický držiak reflexnej vesty. Je bezpečne uložená a neruší svojou krikľavou farbou estetiku interiéru. Chytro riešené uloženie škrabky na ľad: tá je vstavaná do krytu palivovej nádrže. Čistotu vnútri zaistí odpadkový kôš vo výplni dverí. Prvýkrát je v škode možné na želanie objednať obojstranný koberec na podlahu kufra. Jeho výhodou je komfort a rovnaký vzhľad s ostatným čalúnením batožinového priestoru. Pre náročnejšie prepravné úlohy sa koberec jednoducho otočí a podlahu batožinového priestoru chráni pogumovaná plocha odolná proti vode a znečisteniu. Okrem týchto noviniek môže mať Rapid podľa výbavy ešte rad osvedčených riešení: držiak multimediálnych prístrojov, držiak parkovacích lístkov, niekoľko držiakov na nápoje, sieťky na vnútornej strane operadiel predných sedadiel, praktické sklopné háčiky či sieťový program v kufri.

Vývojári intenzívne premýšľali, ako Rapid vybaviť čo najviac praktickými riešeniami. Praktickosť pritom znamená predovšetkým dostatok miesta pre odkladacie priestory. Mobil, iPod a iné malé digitálne zariadenia patria do držiaka prístrojov v priestore pre nápoje na stredovom paneli. Najmä v meste sa bude hodiť držiak na parkovacie lístky pod predným sklom. V oboch predných dverách sú po jednom držiaku fliaš s objemom 1,5 litra, v oboch zadných dverách je miesto pre 0,5 litrovú PET-fľašu.

ŠKODA Rapid je ideálnym doplnením ponuky medzi modely ŠKODA Fabia a ŠKODA Octavia.

Rapid je ideálnym doplnením ponuky medzi typy Fabia a Octavia.

Nový dizajn ŠKODA: precízny, svieži a elegantný

Nový dizajnový jazyk je výsledkom intenzívnej a dlhodobej práce medzinárodného tímu dizajnérov. Medzinárodný tím 70 špecialistov kreslí, navrhuje a utvára budúce modely automobilky ŠKODA. Tím je rozdelený do piatich skupín, z ktorých každá je zodpovedná za jednu oblasť: exteriér, interiér, farby, digitálne modely, technika a hlinené modely. Každý nový model je v tom najlepšom slova zmysle výsledkom tímovej práce. Oddelenie dizajnu sa nachádza v „Dizajnové vile“ v areáli technického vývoja ŠKODA AUTO. Tam sa rodí budúcnosť českej značky. „Dizajnová vila“ nie je len jednou z tradičných budov automobilky, ale aj najprísnejšie stráženú budovou v tzv. Česaně, vývojovom areáli blízko hlavného sídla spoločnosti ŠKODA AUTO v Mladej Boleslavi.

Rapid je prvým z novej generácie škodoviek kompletne navrhnutý v duchu novej dizajnérskej identity. Na prvý pohľad reprezentuje precíznosť, sviežosť a emocionálnosť. Rapid v lepšej výbave sa mi naozaj páči. Je elegantný, mám až tendenciu písať prémiový. Spracovaním a dojmom, ktorý na robí taká naozaj je, aj keď slovo prémiová do súvislosti so škodou veľmi nepasuje. Skvelo však ukazuje, ako veľmi sa škodovka za dve desaťročia posunula. Zástupcovia značky tvrdia, že Rapid naplno vynikne až po komplnetnej obmene všetkých typov v najbližších rokoch. Som úprimne zvedavý, pretože nový dizajn štýl okrídleného šípu sa mi naozaj páči. Štýl, ktorý ukázali štúdie VisionD a MissionL, sa teraz Rapidom dostáva do prevádzky. S jasným, precíznym, sviežim a nadčasovým dizajnom tím okolo šéfdizajnéra značky Jozefa Kabáňa (nakreslil aj Veyron) dokázal, že aj v tejto triede vozidiel je možné prepojiť funkčnosť s emocionálnou rečou tvarov.

Nový dizajnový jazyk značky stavia na precíznych, jasných líniách a koncepte maximálnej funkčnosti. „Rapid je emocionálny automobil,“ hovorí šéfdizajnér Jozef Kabaň. „Dizajn je precízny a nadčasový. Moderný vzhľad dodáva jeho elegantnej a čistej forme na príťažlivosti. K tomu patria ideálne proporcie, čisto tvarované plochy a ostré linky. ŠKODA Rapid je výrazom sebavedomia značky ŠKODA,“ dodáva Kabaň.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

Rapid ženú známe malé motory VW group

V Európe bude s celkovo 4 benzínovými a 2 naftovými motormi, ktoré spĺňajú normu Euro 5. Základ je 3-valec 1,2 MPI s výkonom 55 kW (75 k). Ďalej 1,2 TSI 63 kW (86 k), 1,2 TSI 77 kW (105 k) a 1,4 TSI 90 kW (122 k).

Naftový motor 1,6 litra common-rail s filtrom pevných častíc bude v dvoch výkonoch. Základ má výkon 66 kW (90 k), na trh príde v druhej polovici roka 2013. Pri 5-stupňovej manuálnej prevodovke bude motor možné kombinovať aj so 7-stupňovou DSG. Silnejší variant motora 1,6 TDI CR poskytuje výkon 77 kW (105 k).


Škoda Rapid nie je sedan, je to liftback

Tento zásadný rozdiel v type karosérie vytvárajú veľké zadné výklopné dvefe. Je to skvelé riešenie kompromisu medzi sedanom a praktickým prístupom k naozaj veľkému kufru. Uchytenie pántov dverí na zadnej hrane strechy vytvára veľký otvor pre optimálny prístup do batožinového priestoru. Pri svojich vonkajších rozmeroch - dĺžke 4,48 m, šírke 1,71 m a výške 1,46 m patrí Rapid medzi najpriestrannejšie kompaktné modely na trhu. Kufor s objemom 550 litrov ponúka najlepšiu hodnotu v segmente kompaktných modelov so stupňovitou zadnou časťou. Pri sklopených zadných operadlách vzrastie dokonca až na 1 490 litrov. priestoru. S tým súvisí aj výborná hodnota úžitkového zaťaženia (535 kg pre štandardný podvozok a 580 kg pre vozidlá s paketom pre horšie cesty), ktorá bola dosiahnutá optimálnym pomerom medzi hmotnosťou vozidla a nastavením podvozku s ohľadom na kombináciu komfortu a využiteľného zaťaženia. Tiež priestrannosť interiéru je veľkorysá a ponúka dostatok miesta pre 5 cestujúcich. Rázvor 2 602 mm je pomerne veľký, napríklad v porovnaní s prvou generáciou modelu Octavia Tour vzrástol takmer o 90 mm. Výsledok: najlepšie hodnoty priestoru pre kolená a hlavy zadných cestujúcich vo svojej triede. Rapid je skutočne priestranný, čo vidno hneď po otvorení ktorýchkoľvek dverí.


Rozsiahly paket prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti

V oboch oblastiach bezpečnosti, v aktívnej i pasívnej sa v škode naozaj posnažili. Štandardnou výbavou budú pre krajiny EÚ systémy ABS a ESP, tiež funkcie ako kontrola tlaku v pneumatikách, hmlové svetlomety s Corner funkciou, alebo asistent rozjazdu do kopca posilňujú úroveň aktívnej bezpečnosti vozidla. V oblasti pasívnej bezpečnosti je posádka v prípade nárazu chránená prednými, bočnými a hlavovými airbagmi, výškovo nastaviteľnými trojbodovými bezpečnostnými pásmi s predpínačmi a hlavovými opierkami. Starostlivo navrhnuté deformačné zóny karosérie absorbujú pri náraze veľkú časť pohybovej energie.