Tak či onak, novinka by mala byť ultimátnym Golfom. Vraj bude mať vpredu 2,5 l turbo 5-valec, ktorý môžu naladiť až na 420 k, to je o 120 k viac ako má Golf R (s príchodom WLTP prišiel o 10 k, ktoré získal po facelifte). Tento motor poznáme už z Audi RS3 Sportback, kde ponúka rovných 400 k. Golf s 5-valcom, nazvime ho R 420, by mal posielať silu na všetky kolesá pomocou systému 4Motion.

Týmto spôsobom by mohol Volkswagen postaviť zbraň proti prichádzajúcemu Mercedesu AMG A45, kde sa predpokladá výkon viac ako 400 k. Lenže môže ohroziť aj koncernové Audi RS3 Sportback. Na to však existuje jednoduchý recept, a to taký, že z Golfu R 420 urobia limitovaný počet kusov a vypýtajú si veľa peňazí.

Nová generácia Golfu príde na budúci rok a dávalo by zmysel, keby sa chcel Volkswagen rozlúčiť s tou súčasnou špeciálnym autom, ktoré by bolo rýchlejšie ako RS3. 5-valec by teoreticky dokázali natrepať do motorového priestoru. Dávali by si avšak toľko námahy riešiť zabudovanie iného motora len pre jediný model? Nie je jednoduchšie naladiť súčasný 2,0 l turbo motor na vyšší výkon?