Niektorí motoristi sa môžu rozhodnúť pre nabíjanie auta u zamestnávateľa, čo by aj po logistickej stránke dávalo zmysel, keďže ľudia trávia na pracovisku spravidla viac hodín. Ďalšou možnosťou je napríklad nabíjanie v nákupnom centre. Takéto riešenie však má úskalia, a to konkrétne pre odberateľa elektriny, ktorý sa rozhodne takéto nabíjanie sprístupniť.

Môže sa totiž "prekročiť zmluvne rezervovaná kapacita na odbernom mieste, za čo je následne odberateľ - teda majiteľ budovy alebo spoločnosť, ktorá ju prenajíma - sankcionovaný," vysvetlil pre agentúru TASR Michal Kolimár zo spoločnosti PPA Power DS.

Riziko vysokých sankcií

Treba pritom brať do úvahy, že takéto pokuty môžu byť veľmi vysoké, v najhoršom až do sumy 33 eur za 1 kWh.

Aby sa pri sprístupnení nabíjania odberateľ vyhol nedorozumeniam a prekročeniu kapacity, riešením sú inteligentné nabíjačky, ktoré dokážu na prekročenie kapacity vopred upozorniť.

S nastupujúcou érou elektromobility sa budú otázky ako je táto vyskytovať čoraz častejšie. Cena prevádzky je pre mnohých motoristov nepochybne dôležitý faktor. Platí, že alternatívne nabíjanie mimo verejných nabíjačiek je v súčasnosti výrazne lacnejšie.

Kolimár z PPA Power DS upozorňuje, že keď zoberieme do úvahy dnešné ceny verejných nabíjačiek, náklady sú prakticky rovné tým, ktoré by ste mali s benzínovom autom. Naopak, pri nočnom domácom nabíjaní dokážu motoristi podľa neho ušetriť aj dve tretiny nákladov v porovnaní s automobilom na benzín. Hoci nepôjde o nabíjanie elektromobilu zadarmo, na aké boli kedysi zvyknutí napríklad zákazníci Lidlu, stále ide o výraznú úsporu.

Zdroj: TASR / cz.depositphotos.com