Tunel Čebrať je navrhnutý na rýchlosť 100 km/h. Po dokončení bude súčasťou diaľničného úseku, ktorý vytvorí prepojenie západnej a východnej metropoly Slovenska diaľnicou D1. Takmer 15-kilometrový diaľničný ťah bude zároveň tvoriť obchvat mesta Ružomberok. Tvorí ho celkovo 235 stavebných objektov, a to vrátane napríklad 19 mostov, 3 križovatiek, 7,5 kilometra protihlukových stien, jedného odpočívadla a samozrejme tunela Čebrať.

Minister dopravy A. Doležal navštívil Tunel Čebrať pri príležitosti prerazenia jeho tunelovej rúry.

20-tisíc áut denne

„Podľa štúdií očakávame v tuneli dopravnú intenzitu na úrovni približne 20.000 áut denne. Z toho pätinu by mala tvoriť nákladná doprava,“ opisujú zástupcovia NDS. Na razení tunela sa podieľa niekoľko desiatok mechanizmov a v priemere stovka ľudí.

NDSka sľubuje, že obchvat Ružomberka ušetrí motoristom aj viac ako 16 minút. „Diaľničný úsek bude mať význam aj pri prepojení regiónov Turca, Oravy a Liptova. To, prirodzene, prispeje k oživeniu rozvoja priemyselnej výroby a služieb, čím sa zvýšia aj pracovné príležitosti,“ popisuje diaľničná spoločnosť.

Doležal: Staviame dosť

Minister dopravy Andrej Doležal pri príležitosti prerazenia tunela Čebrať okomentoval aj celkovú situáciu ohľadom výstavby diaľnic na Slovensku, celé video s vyjadrením nájdete na konci článku. „Nie je pravda, že na Slovensku sa stavia málo. Na Slovensku sa stavia dosť a najmä sa stavia v súlade s možnosťami verejných financií,“ povedal minister.

„Máme rozostované tri úseky R2ky, dva kľúčové úseky D1ky, máme rozostovanú R4ku a R3ku, čoskoro sa pridá nový úsek D1ky pri Bratislave,“ vyratúva Doležal.

Rezervy vidí minister v minulosti, a to z hľadiska správneho stanovenia priorít pri diaľniciach. „Pravda je, že sme stavali trochu nestrategicky a menej sme plánovali, ale to je naša úloha na ministerstve a NDSke, aby sme stavali koncepčnejšie. Preto sme zverejnili harmonogram našich priorít a podľa neho postupujeme,“ ozrejmil minister. „Nasledovať určite budú dalšie stavby,“ sľubuje Doležal a menuje aj konkrétne príklady: Turany – Hubanová (D1), R4ka na poľské hranice či diaľnica D3 na Kysuciach.