Nový spolumajiteľ Smartu, čínsky koncern Geely, dotlačil Mercedes k tomu, aby kompletne zahodil pôvodnú filozofiu značky a namiesto malých mestských áut sa obe firmy vrhli do spoločného vývoja elektrických crossoverov.

Prvým výsledkom bol model s názvom #1, teda 4,27 metra dlhé elektrické SUV s pohotovostnou hmotnosťou 1,82 tony. Druhý sériový model nebude o nič menší, ani ľahší.

Oficiálne by ste Smart #3 vidieť ešte nemali, automobilka totiž avizuje jeho premiéru len prostredníctvom oficiálnych ilustrácií a pripomína nám, že jeho odhalenie prebehne 18. apríla v rámci šanghajského autosalóna. Číňania sa však s utajením príliš nepárali a na internet sa vďaka ich ministerstvu priemyslu a informácií, ktoré registruje nové produkty a obrázky na svojich stránkach necháva voľne prístupné, dostala kompletná podoba novej „trojky“ s výnimkou interiéru.

Úradníci sa tiež postarali o únik základných technických informácií, preto vieme, že nový Smart je síce postavený na rovnakej platforme SEA od Geely ako #1, ale dĺžka novinky je 4540 mm a jeho hmotnosť narástla až na 1900 kg.

#3 popisované ako SUV-kupé a silueta jeho strechy i niektoré detaily pomerne dosť pripomínajú elektrické Mercedesy EQ. Nie je to náhoda. Za dizajn Smartu je zodpovedné štylistické centrum nemeckej automobilky, zatiaľ čo o techniku sa postaralo Geely (spomínanú platformu dostanú tiež nové Volvá, Geely i Zeekr).

Parametre pohonu výrobca zatiaľ tají, je však veľmi pravdepodobné, že trojka tiež v základe dostane jeden (zadný) elektromotor s výkonom 272 koní a štvorkolka od Brabusu ponúkne s dvojicou agregátov až 434 koní. Batéria by tiež mohla byť identická, ak by sa ale ani tá nezmenila, bude mať kapacitu 66 kWh.

Ďalšie detaily a zábery na interiér budeme mať asi až po predstavení, nie je však ďaleko. Oddnes o štyri týždne toho zverejníme viac.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Smart, Carscoops