Ak sú automobilky, ktoré sú športovým modelom naklonené viac, než býva bežné, Honda k nim určite patrí tiež. S príchodom jej prvého elektrického modelu Honda e preto v mnohých priaznivcoch značky vyvstáva otázka, ktorým smerom sa bude v budúcnosti uberať jej športová divízia s modelmi Type R. Logickým smerovaním by bol vývoj silných elektrických verzií, ktoré na to majú takmer všetky predpoklady. Olej do ohňa navyše prilialo aj samotné vedenie automobilky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Na silnejšiu Hondu e je tu priestor

„Podvozok súčasnej Hondy e by pokojne zvládol viac,“ začal svoje rozprávanie o prvej elektrickej Honde šéf projektu Takahiro Shinya. „Musím sa priznať, že modely Type R milujeme a spolu s vývojovými inžiniermi by sme najradšej urobili takúto verziu v každom modelovom rade,“ pokračoval. Ako však vzápätí priznal, dôležitý je trh a to, či by Type R odvodený z Hondy e našiel dosť potenciálnych klientov. Ak sa totiž vývoj nezaplatí, nemá to zmysel. Shinya však určite vidí priestor na výkonnejšiu verziu. Len pre pripomenutie, tá súčasná disponuje výkonom 150 koní a celú svoju silu elektromotor prenáša len na zadnú nápravu. Ak sa však aj silnejšia verzia nakoniec objaví, podľa Hondy to bude najskôr v horizonte niekoľkých rokov.