Prekliatie alebo karma?

Druhý pokus o dosiahnutie rekordu bol naplánovaný na 13. december. Prizvaní boli aj youtuberi, ktorí odhalili nezrovnalosti - Shmee150, Robert Mitchell a Misha Charoudin. Pre pandemické opatrenie sa však mohol dostaviť iba Robert Mitchell. K zmene došlo aj v jazdeckom obsadení. Miesto profesionálneho pretekára Olivera Webba si za volant usadol samotný majiteľ vozidla, ktoré dosiahlo neuznaný rekord. V aute však ešte príliš nesedel, a preto boli na 12. december naplánované zoznamovacie jazdy. Tie však úplne spláchol dážď, takže celé jazdenie aj s pokusom o rekord bolo presunuté na nedeľu. To bol počiatok problémov. Niekoľko na seba nadväzujúcich jázd s rýchlosťami nad 450 km/h spôsobilo prehrievanie súčiastok motora. SSC sa poučilo a auto bolo naplnené rôznymi meracími prístrojmi. Až 5 GPS zariadení sa postaralo o to, aby tentokrát neboli žiadne pochybnosti. Množstvo meracích prístrojov však zo sebou prinieslo aj množstvo kabeláže, po ktorá so sebou priniesla celkom nečakaný problém.

Vplyvom pohybu káblov pri jazdení došlo k otvoreniu krytu motora. Maličkosť, ale pri opravách prišlo k odpojeniu niektorých zariadení, čo následne viedlo k prehrievaniu. Výsledkom bolo zlyhanie dvoch zapaľovacích sviečok. A to ešte pred ostrým pokusom. Dovtedy podľa slov Mitchella jazdila Tuatara iba so zníženým výkonom. Objavili sa aj ohlasy, že je to ďalšia známka podvádzania zo strany SSC. Pri pokuse o rekord by auto malo ísť na svoje maximum. To je pravda, lenže počas dňa sa k pokusu o rekord pre zlyhanie sviečok nedostali. Znížený výkon bol z dôvodu spoznávania auta.

Aj so zníženým výkonom údajne SSC Tuatara dosiahla pri poslednej jazde dňa 404 km/h. Potom šofér zahlásil stratu výkonu a program museli ukončiť. SSC Tuatara je jednoznačne super rýchle auto. Ešte stále však ostáva otázne, či dokáže byť také rýchle, ako pôvodné tvrdili. Dúfajme, že s pokusom číslo 3 sa to už dozvieme.

Zdroj: motor1.com

Foto: SSC