Z toho môžeme vyvodiť niekoľko vecí. Na Slovensku pribúda počet študentov. Dnes študuje hocikto hocičo. Podľa Štatistického úradu Slovenskej republiky v roku 2003 na vysokých školách študovalo 143 601 ľudí. Zatiaľ čo v už v roku 2007 ich bolo 207 296.

Rovnako jazdené auto dnes nie je nedosiahnuteľný luxus a štúdium na vysokej škole už nie je len alkohol a sex.

Prečo však študenti investujú svoje ťažko zarobené peniaze zo zahraničných letných brigád práve do áut, ktoré majú kvôli svojmu veku často pochybnú spoľahlivosť? Lebo je to výhodné. Auto dáva slobodu. Navyše v rôznych „univerzitných“ mestách vládne absolútne nefungujúca MHD. Ak vám pred nosom ujde autobus (alebo sa doňho nezmestíte, prípadne vôbec nepríde) a ďalší ide o hodinu, máte problém. V takýchto prípadoch pomáhajú taxislužby alebo obyčajný beh cez mesto.

Podľa autobazáru je Golf jedným z hitov študentských parkovísk.

Študenti vďaka jazdenému autu dokážu skrátiť dobu dochádzania do školy a získajú slobodu, o ktorú ich oberá nespoľahlivá MHD. Veľa študentov má však autá od rodičov.

Študenti vysokých škôl pochádzajú z celého Slovenska. To znamená, že do škôl musia dochádzať. Osobne mám až príliš veľa zlých zážitkov z cestovania hromadnými dopravnými prostriedkami. Nedeľné dvojhodinové státie na jednej nohe (aj to nie vlastnej) vo dverách rýchlika alebo nalepený na čelnom skle autobusu sú štandard.

Ak do školy cestuje v jednom aute 4 až 5 študentov, vyjde ich cesta prinajmenšom rovnako draho ako autobus/vlak, prípadne ešte lacnejšie. Nehovoriac o tom, že si môžu zo sebou zobrať viac vecí a je to podstatne rýchlejšie. Niektorí majitelia áut takto dokážu aj pár eur zarobiť.

Počet študentov narastá. Spolu s ním sa zvyšuje aj počet jazdených áut, ktoré kúpia.

AAA AUTO tvrdí, že v minulých rokoch študenti kupovali najmä Škodu Felíciu. Dnes sa podľa všetkého zameriavajú na menšie autá ako VW Golf, Opel Corsa, Ford Ka a podobne. Hitom sú trojdverové autá. Študenti údajne nie sú nároční na výbavu. Stačím im klimatizácia a airbag vodiča.

Známy autobazár tvrdí, že študenti využívajú aj možnosť nákupu auta na splátky. Vďaka tomu sa priemerná cena auta dostala z 1400 eur (rok 2008) na dnešných 3200 eur. Do štatistiky údajne nie sú započítané drahé autá, ktoré študenti dostávajú ako darčeky od svojich rodičov.

Ak neveríte, že študenti jazdia autami, skúste sa v strede týždňa počas semestra prejsť okolo internátnych parkovísk. Všetky sú plné. Na druhej strane však svojim vlastným pozorovaním odhadujem, že viac ako polovica áut pochádza od rodičov. Študenti, ktorí si sami zarobia a prevádzkujú auto sú stále v menšine.

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj:  Európa je v predaji nových áut na dne!