Po zrátaní hlasov 20 porotcov viedla Impreza pred Priusom o 9 hlasov. Po kompletnom zrátaní to už bolo 420 hlasov.

Súčasná Impreza nemala titul istý. Šliapala jej na krk posledná generácia Toyoty Prius 4, ale v polovičke stratila dych. Tretiu priečku obsadila Nemka, Audi A4 B9, ktorá mala o tretinu menej bodov! Štvrté miesto získalo s tesným rozdielom 4 bodov Volvo XC90 II. generácie. Prestížne domáce ocenenie získala značka Subaru len druhýkrát v celej histórii. Prvýkrát im titul udelili v roku 2003 pre typ Legacy. Impreza je na ostrove fakt populárna. Za prvý mesiac predajnosť prekonala plány výrobcu 4-násobne. 51 % zákazníkov pritiahla Impreza k Subaru od inej značky.
 

Keď sme pred viac ako štyrmi rokmi začínali s vývojom Imprezy, nevedel som si predstaviť, že tu budem stáť s takýmto prestížnym ocenením. Takto sa musí cítiť olympionik po zisku zlatej medaily. Nová globálna platforma Imprezy má veľký význam pre posun našej značky vpred, budú na nej totiž postavené všetky nové modely v nasledujúcej dekáde,“ zdôraznil šéfinžinier Kazuhiro Abe pri preberaní ocenenia.

Subaru postavilo Imprezu na novej podvozkovej platforme. Jazdné vlastnosti sa vďaka nej posunuli ešte ďalej. Inžinieri kládli dôraz na rad technických vylepšení, ktoré mali jazdu spríjemniť. Nezabudli ani na nové prvky bezpečnosti. Impreza dostala ako prvá airbag pre chodcov v základnej výbave. Prvok, nad ktorým pred rokmi uvažovalo Volvo pri type V40, no nakoniec od tohto riešenia aj pre finančnú náročnosť upustilo.
 

V ankete japonské auto roka hlasuje 59 porotcov. Každý z nich má 25 hlasov. 10 hlasov musí dať autu, ktoré považuje za najlepšie, zvyšných 15 potom rozdelí medzi ďalšie štyri modely.

Zdroj: Subaru