Ďalšie Subaru WRX STI, kedysi Impreza WRX STI, môže byť v budúcej podobe už iným autom, ako ho poznáme. Nemyslím tým karosériu, jazdné vlastnosti alebo hocičo iné. Tým dôležitým, čím ma WRX vždy fascinovala, bol jej ležatý boxer motor. To však v budúcnosti nemusí platiť.

Subaru WRX STI bolo známe aj svojím legendárnym štvorvalcovým boxerom. Zaspieva však v tejto generácii svoju labutiu pieseň?

Tak, ako je typický napríklad pre BMW radový šesťvalec (vďaka bohu že sa ho stále nevzdali) alebo pre Porsche boxer šesťvalec, tak bol (teda zatiaľ stále je) pre Subaru Imprezu WRX typický boxer štvorvalec. V rozhovore s Autocar dizajnérsky šéf Subaru Mamoru Išii načrtol, že typický boxer štvorvalec nie je tým najdôležitejším pri vývoji nového auta.

Prvá Impreza WRX STI, ktorú malo mnoho chalanov v podobe plagátu na svojej stene. Legenda relly.

„Pohon všetkých kolies je rozhodujúci kvôli očakávaniam zákazníkov po maximálnom výkone. V oblasti motora však máme viac voľnosti,“ skonštatoval Išii. Čo to teda znamená? Môže Subaru upustiť od boxer motora a obetovať nízko položené ťažisko v prospech jednoduchšej konštrukcie radového štvorvalca? Uvidíme. Zatiaľ si môžeme užívať aktuálnu generáciu WRX STI, ktorá to však už má zrátane a čo nevidieť ukončí svoju životnú púť.

Zdroj foto: Subaru

Aktuálne WRX STI poháňa 2,5-litrový boxer štvorvalec s 221 kW (300 k) a 407 Nm.