Panda + M-Sport

Že sa táto kombinácia stane niekedy realitou, netipoval asi nikto. M-Sport však zverejnil fantastické video, ktoré dokazuje, že aj z Pandy zrelej na šrotovisko sa dá vytvoriť 300-koňová beštia. Myslím, že nebudem ani trochu preháňať, ak poviem, že toto je najšialenejšia Panda, akú ste kedy videli, aj keď v princípe ide o prvú generáciu súťažného Fordu Fiesta R5. Práve jeho technika je zabalená do malého Fiatu po modernizácii, ktorý sa vyrábal od roku 1986. M-Sport dal tomuto bláznivému autu meno Pandamonium a už na prvý pohľad vám musí byť jasné, že výsledok nemá so sériovým modelom mnoho spoločné.

Podvozok je z Fiesty R5, vďaka čomu bolo nutné rozšíriť karosériu Pandy až o 360 mm. Inak tomu nie je ani v prípade hnacieho agregátu, ktorý je taktiež z daného špeciálu. Ide o preplňovaný 1,6-litrový benzínový štvorvalec, ktorý dodáva takmer 300 koní a 450 Nm krútiaceho momentu. Ten sa samozrejme prenáša na všetky kolesá a to prostredníctvom päťstupňovej sekvenčnej prevodovky. To zatiaľ vôbec neznie ako klasická Panda z 80. alebo 90. rokov minulého storočia, však?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Zovňajšok auta tiež dopĺňa slušne agresívny bodykit, zadný difúzor či jedna športová koncovka výfuku umiestnená presne v pozdĺžnej osi auta. V interiéri zase nechýba ochranná klietka (dokonca s homologizáciou FIA), šesťbodové pásy či hydraulická ručná brzda. Márne by ste hľadali rádio či nejaké prvky komfortu. Skrátka interiér pravého rely auta. K tomu M-Sport pripravil fantastické video, ktoré nielen ohúri, ale aj pobaví. 

Zdroj: M-Sport