eSetta nevyzerá až tak zle, čo poviete?

eSetta nevyzerá až tak zle, čo poviete?

Podľa názvu je jasné, že sa podľa predstáv autora bude jednať o elektromobil, teda to najekonomickejšie a najekologickejšie čo v súčasnosti môže automobilový priemysel ponúknuť (ak teda nerátame bicykel...). Základom je jednoduchý design, ktorý by si mal zachovať pôvodné koncepčné riešenie, teda napríklad vstup do auta cez predné dvere. No dvere, jednoducho sa predok auto odklopí stranou a šofér so spolujazdcom môžu vkĺznuť dnu. Čo sa stane v prípade čelnej havárie si radšej nepredstavujte...

Len pre info, pôvodné BMW Isotta poháňal jednoválec o objeme 247 ccm s výkonom 10 kW (13 k). Žiadna raketa, ale svoju úlohu zvládlo.

Tak to je on, originál BMW Isetta. Ach áno, to je ten drobec dole :)

Tak to je on, originál BMW Isetta. Ach áno, to je ten drobec dole :)

Zatiaľ sa teda jedná len o koncept automobilu budúcnosti, ale kto vie. Možno sa v BMW nechajú inšpirovať a nakoniec do toho pôjdu.

Pôvodná Issota sa vyrábala licenčne na niekoľkých trhoch pod niekoľkými značkami. Tento pôvodom taliansky koncept si nakoniec adoptovalo aj BMW, ktoré ho v rokoch 1955 až 1962 vyrábalo. Po celkovo takmer 162 000 vyrobených kúskoch ho nahradilo modernejšie BMW 700. Mimochodom, Issota bolo prvé masové auto na svete, ktoré dokázalo jazdiť v priemernej spotrebe za 3l/100 km.

zdroj: Tony Weichselbraun

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov