BMW M4 nahradí M3 Coupe.

Pod kapotou oboch noviniek bude pracovať motor s kódovým označením S55 B30. Ide o trojlitrový preplňovaný radový šesťvalec s výkonom 316 kW (430 k) pri 7500 otáčkach. Hodnota krútiaceho momentu sa vyšplhala až na 500 Nm. Navyše 70 percent newton metrov má byť dostupných už pod 2000 otáčkami.

V porovnaní s predchádzajúcim atmosférickým štvorlitrovým osemvalcom dochádza k znateľnému nárastu krútiaceho momentu (+ 100 Nm). Samotný výkon sa pri tom zlepšil len o 7,4 kW (10 k). Utrpel však vysokootáčkový charakter motora. Maximálne otáčky klesli z 8300 na 7600.

O jazdných výkonoch zatiaľ žiadne oficiálne informácie nemáme. Maximálka bude pravdepodobne štandardne obmedzená na 250 km/h. Na druhej strane BMW odhalilo spotrebu. Na papieri by M3 s novým motorom mala v kombinovanom režime dosiahnuť 8,3 l/100 km. Bohužiaľ, v testovacom laboratóriu realitu určite skresľoval aj systém štart/stop, takže v bežnej premávke bude výsledné číslo oveľa vyššie.

Zákazníci budú mať na výber sedemstupňový automat alebo šesťstupňovú manuálnu prevodovku. BMW napríklad medzigeneračne vymenilo oceľový hriadeľ za karbónový. Ak tušíte úsporu hmotnosti, máte pravdu. Okrem toho novinka zlepšuje odozvu na plyn a spolupracuje s prepracovaným diferenciálom, ktorý využíva elektronický mechanizmus.

Automobilka zjednodušila nastavovanie celého auta. Vodič bude mať na výber len tri jazdné režimy: Efficiency, Sport a Sport Plus.

Pôvodné plány automobilky hovoria o tom, že svetová premiéra novej M3 a M4 sa odohrá až v januári na autosalóne v Detroite. Internetové odhalenie však môžeme čakať o niečo skôr.

Zdroj: bimmerpost.com

Prečítaje si aj:  BMW vyrobilo posledný kus M3 Coupe. Utrite si slzu, ďalšie nebude